عملیات اجرایی مرمت و بازسازی کتابخانه علامه جعفری رو به پایان است

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به مرمت، بازسازی و تجهیز کتابخانه علامه جعفری اشاره کرد و گفت: این اقدامات در طی مدت یک ماه اخیر آغاز شده و در طی چند روز آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، سید محمد ناظم رضوی گفت: این کتابخانه همزمان با اولین سالگرد ارتحال استاد علامه محمد تقی جعفری در منزل شخصی این استاد بزرگوار واقع در منطقه پنج شهرداری تهران در سال ۱۳۷۸ افتتاح ودر اختیار عموم علاقمندان قرارگرفت.

وی با بیان این مطلب که در طی سالهای گذشته و بهره برداری مستمر، ساختمان کتابخانه دچار فرسودگی شده است، بیان داشت: لزوم مرمت و حفظ بنای یکی از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور از یک سو و از سوی دیگر  ارایه خدمات در خور  به مراجعه کنندگان؛ ضرورت مرمت و بازسازی بخش های عمده ای از کتابخانه از جمله مهمترین آنها تعمیر و بهینه سازی سیستم سرمایش ، اصلاح  سیستم روشنایی و برق ساختمان و تعویض چراغ های کتابخانه عمومی و کتابخانه شخصی علامه جعفری و اصلاح درب و پنجره های ساختمان و همچنین شست و شوی نمای ساختمان در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است؛ این کتابخانه دارای بخش های مختلفی از قبیل امانت کتاب، مخزن، مرجع، ثبت نام، نشریات و نمازخانه است و بیش از ۱۲۰۰۰ جلد کتاب را در خود جای داده که ۲۵۰۰ جلد از آن مربوط به بخش کودکان و نوجوانان است و همچنین این کتابخانه سالن مطالعه ای با ظرفیت ۹۰ نفر را دارد و زمینه های اصلی موضوع این مجموعه کلیات، فلسفه، ادبیات، علوم اجتماعی، علوم محض، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و... است.

انتهای پیام/

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 52891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =