آغاز نصب تله‌های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار

شهردار منطقه۱۳ از آغاز نصب تله‌های فرمونی در راستای مدیریت آفت پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه‌حصار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه گفت:  با افزایش دمای هوا و فعالیت مجدد آفات و به منظور مدیریت تلفیقی آفت پوستخوار کاج، نصب تله های فرمونی در بوستان سرخه حصار آغاز شده است.

وی با اشاره به اقدامات گیاه پزشکی در خصوص مدیریت آفت پوستخوار و همچنین صیانت از درختان کاج گفت: هرساله با مناسب شدن دمای هوا و رصد فعالیت آفت مذکور، تله های فرمونی نصب می شود.

 به گفته شهردار منطقه ۱۳، فرمونها که در حقیقت نوعی جلب کننده حشرات بالغ هستند آفت را به سمت تله های نصب شده هدایت نموده و آنها را به دام می اندازند.

 محمد هادی علی احمدی ادامه داد : این راهکار یکی از موثرترین روش ها در کاهش جمعیت فعال این حشره بوده و در کنار سایر اقدامات کنترلی از قبیل آبیاری منظم، تغذیه و اصلاح تشتک درختان، روغن پاشی زمستانه و سمپاشی نقاط کانونی، بقای درختان کاج را تضمین خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:  با توجه به جایگاه ویژه بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران، حفاظت از درختان و نگهداشت بهینه فضای سبز این بوستان بسیار حائز اهمیت بوده و برنامه ها و اقدامات حفاظتی مدون به منظور نیل به این مهم در دستور کار اداره فضای سبز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 52911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =