اجرا و رفع معارضین شاخه غربی پروژه یادگار امام با اختصاص ۶.۵ همت اعتبار

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای شاخه غربی پروژه یادگار امام و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت رفع معارضین این طرح اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار شهر، هادی حق‌بین در جریان بازدید از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام با بیان اینکه ما هر نقطه ای بتوانیم طرح را افتتاح کنیم در برنامه قرار دادیم، اظهار کرد: برای اجرای مسیر غرب به شمال این طرح هماهنگی با فرودگاه مهرآباد انجام و یک واحد سنگ‌بری که از معارضین طرح بود، تملک و این معارض شد. طی پنج ماه آینده این مسیر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و ترافیک محدوده رفع خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این طرح، گفت: این طرح یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری است و عملیات اجرایی آن پیش از این آغاز شده بود که به دلیل پیچیدگی‌ها، وجود معارضین و تاسیسات زیرسطحی ابتر ماند و رها شد و مدیریت شهری دوره ششم به صورت جهادی در این راستا وارد عمل شد.

حق‌بین با اعلام اینکه با حمایت‌های شورا و پیگیری شهردار تهران بخش زیادی از معارضین رفع و اقدامات گسترده‌ای انجام شد، تصریح کرد: این پروژه از جنوبی‌ترین نقطه بزرگراه یادگار امام در میدان جی آغاز می شود و با عبور از اراضی آموزش و پرورش، ارتش و وزارت دفاع به بلوار بهار، بزرگراه شهید برورجردی، بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل می‌شود.

وی تاکید کرد: حجم قابل توجهی از کار در میدان جی صورت می‌گیرد و در جلسات برگزار شده با پلیس راهور طرح‌های ترافیکی نهایی شده و به محض اینکه انسداد ترافیکی صورت بگیرد اجرای آن آغاز خواهد شد. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پنج هزار میلیاد تومان برای اجرا و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای رفع معارضین در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در گام اول، میدان فتح، مسیر غرب به شمال از مسیرهای اصلی است و ظرف دو تا سه ماه آینده به سرعت اجرایی خواهد شد و به دلیل پیش تنیدگی دهانه‌ها و تکنیک‌های اجرایی تا ۶ ماه آینده ترافیک به روی پل منتقل خواهد شد.

حق‌بین همچنین تصریح کرد: معارضین در طول اجرای طرح رفع و بخش‌های بعدی این پروژه به تدریج بهره‌برداری خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اگر مشارکت شهروندان وجود نداشته باشد نمی‌توان اجرای طرح‌ها را پیش برد، یادآور شد: امسال ۲۵ تقاطع به بهره‌برداری می‌رسد و هر ماه حداقل دو طرح عمرانی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 52956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =