شکل‌گیری تعاملات بین‌بخشی برای ساخت تصفیه‌خانه در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر

در بازدیدی که با حضور نقی عزیزی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران و نعمتی رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲۲ از بوستان جنگلی چیتگر به عمل آمد بر احداث تصفیه‌خانه جهت بازچرخانی آب و استفاده جهت آبیاری درختان این بوستان تاکید شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب و استفاده از پساب برای آبیاری حجم گسترده فضای سبز این منطقه گفت: عزم مدیریت شهری در رفع مشکل فاضلاب بر این است تا با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های متمرکز و لوکال، زمینه را برای بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز منطقه مهیا کند.

وی افزود: در همین رابطه و با توجه به اهمیت موضوع قطعه زمینی در مساحتی در حدود ۴/۳ هکتاری در فاز غربی چیتگر به منظور ساخت و راه اندازی تصفیه خانه مورد بازید عزیزی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران قرار گرفت و با هماهنگی های لازم قرار است که پس از اخذ تائیدیه های لازم از اداه کل منابع طبیعی مراحل مقدماتی و آماده سازی این تصفیه خانه در بوستان چیتگر اجرایی شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ بیان کرد: امروزه پساب تصفیه شده حاصل از تصفیه خانه های فاضلاب به عنوان یک منبع جدید و دائمی مورد توجه کارشناسان جهت جبران کمبود آب قرار گرفته و به روش‌های گوناگونی می توان از پساب تصفیه شده استفاده کرد و جلوی هدر رفت آب را گرفت. این تصفیه خانه نیز جهت انتقال بخشی از فاضلاب های بخش مرکزی منطقه ۲۲ در نظر گرفته تا پس از جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی جهت آبیاری فضای سبز چیتگر استفاده شود.

فصیح با اشاره به شرایط نه چندان مناسب ذخایر آبی، یکی از سیاست‌ها در این حوزه را بازچرخانی آب عنوان کرد و گفت: لزوم پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی و ساخت تصفیه‌خانه‌ها حساسیت ها را نسبت به گذشته صدچندان نموده و باعث افزایش همکاری‌های بین‌بخشی بین سازمان‌های مربوطه در جهت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های موردنظر در این منطقه شده است.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 52989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =