رایزنی شهرداری برای ورود موتوربرقی به تهران

شهر: برنامه ریزی برای اجرای فاز نخست جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های کار (پیک)، توسط شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و منابع مالی مورد نیاز برای جایگزینی ۱۰۰ هزار دستگاه پیش بینی می‌شود.

مهدی همتی مقدم، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با شهر، از رایزنی شهرداری تهران با سازمان برنامه و بودجه کشور برای امضای تفاهم‌نامه‌ای به منظور ورود موتور سیکلت برقی به شهر تهران خبر داد و افزود: به موازات فاز نخست (تولید و ورود ۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی) تفاهم نامه چهارجانبه میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و یکی از شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت برقی، طرح دیگری برای تولید ۱۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت برقی پیش برده می‌شود.

او ضمن اشاره به برگزاری جلسه هفته گذشته شهردار تهران با مدیران سازمان برنامه و بودجه، بیان کرد: طبق این جلسه مقرر شد که در صورت اعلام آمادگی شرکتی برای تولید انبوه باطری موتورسیکلت برقی، سازمان برنامه و بودجه کشور منابع لازم جهت پیش خرید باطری و موتور برقی را اختصاص دهد.

به گفته همتی مقدم؛ سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام آمادگی کرده که با همکاری شهرداری تهران، از منابع مالی خود چنین هزینه‌ای را انجام دهد.

او با بیان اینکه پس از پایان جلسه مقرر شد که کارگروهی با حضور سازمان برنامه و بودجه، شهرداری تهران، وزارت نیرو، تولید کننده باطری موتورسیکلت و پژوهشگاه نیرو تشکیل شود، افزود: شهرداری تهران باید مکان‌یابی و ایجاد جایگاه شارژ باطری موتور سیکلت را انجام دهد، وزات نیرو برق را تأمین کند، پژوهشگاه نیرو نیز در یافتن تولید کننده باطری همکاری کند.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه تا پایان سال در فاز پایلوت، تعدادی موتور برقی وارد شهر تهران خواهد شد، افزود: درحال حاضر یک موتور برقی حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. دولت باید تسهیلاتی دراین‌باره به شهروندان ارائه دهد تا آن‌ها هم نسبت به خرید موتور برقی تمایل نشان دهند. البته این درحالی است که توسعه زیرساخت‌ها اعم از جایگاه شارژ باطری به سهولت در دسترس شهروندان باشد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 5299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =