طرح جامع فضای سبز به شورا ارائه می‌شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه از میزان ۱۱۲ هکتار در بحث توسعه باغات عبور کرده‌ایم، گفت: علاوه بر این، طرح جامع فضای سبز را به شورا ارائه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ که صبح امروز - شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳- در یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، با بیان اینکه حفظ فضای سبز با توجه به کمبود آب، در حل مشکل آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است، افزود: استفاده از پساب و استفاده از آبهای زیرسطحی و آبیاری مکانیزه در برنامه بوده است.


نظری با پرداختن به انجام کارهای محوری در این دوره مدیریت شهری، عنوان کرد: در بحث کمربند سبز از ۴۸ هزار هکتار کمربند سبز عبور کرده ایم. در سال ۱۴۰۳ هم از ۵۰ هزار هکتار که در برنامه بوده عبور خواهیم کرد.  در آبیاری آن نیز از آبیاری مکانیزه و زیرسطحی استفاده خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: از ۱۱۲ هکتار در بحث توسعه باغات عبور کردیم. علاوه بر این، طرح جامع فضای سبز را به شورا ارائه خواهیم کرد و طرح جامع پسماند نیز سال‌ گذشته ابلاغ شده بود.

گفتنی است؛ در این مراسم از پدر شهیدان کبیری پور تجلیل شد.

اضافه شدن ۵۳ بازار میوه و تره بار در دوره اخیر مدیریت شهری
نظری در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث نوسازی ناوگان پسماند، ۱۴ پیمانکار به صورت منطقه ای و فرامنطقه ای داریم که شرایط احراز و تایید آنها تجهیز و خرید ماشین آلات‌ بود که اکثر خریدها را انجام دادند و در حال تکمیل است.

وی درخصوص آماده سازی بوستان ها برای استفاده شهروندان توضیح داد: طبق روال سال‌های گذشته تمهیدات لازم انجام می شود. در بحث روشنایی سال قبل تعمیراتی انجام شده و امسال نیز دستورالعمل ها درخصوص روشنایی و مسائل ایمنی و سایر خدمات به نحو لازم و شایسته ابلاغ خواهد شد.

نظری در پاسخ به پرسشی درباره احداث هتل در بوستانها نیز بیان کرد: مصوبه ای داریم که ۵ هتل در حوزه گردشگری و بوم گردی در برخی از بوستان‌ها ساخته شود، این موضوع در حال حاضر در مرحله مطالعه است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: امسال نیز بوستان های مادر و کودک ایجاد می شود و تملک باغات در محلات کمتر برخوردار را نیز داریم. در بحث کمربند سبز نیز بیش از ۲ هزار هکتار  امسال اضافه خواهد شد.

وی در پایان گفت: از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ حدود ۵۳ بازار میوه و تره بار به شهر تهران اضافه شده است. امسال ۱۰ بازار در منطقه ۲ اضافه می شود و در سایر مناطق نیز این مساله دنبال می شود.
انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 52992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =