آغاز وبینارهای آموزشی سلامت محور در منطقه ۱۵

۱۶ وبینار آموزشی سلامت محور در منطقه ۱۵ به منظور ارتقای سواد سلامت محور شهروندان همزمان با هفته سلامت روان برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این برنامه آموزشی به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری تجمعات و کلاسهای حضوری با هدف افزایش پویایی، نشاط اجتماعی و روانی به عنوان مولفه های مهم در سبک زندگی مردم، حساس سازی جامعه به نقش خود مراقبتی در افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سواد سلامت شهروندان، به صورت آنلاین در فضای مجازی به اجرا درمی آید.

او با اشاره به برگزاری نخستین وبینار آموزشی «بحران سالمندی و چالش ها و راهکارهای سالمندی» در هفته گذشته و به مناسبت هفته سالمند، افزود: دومین وبینار نیز امروز با موضوع «سلامت روان برای همه» برگزار می شود.

مختاری در تشریح موضوعات آموزشی وبینارهای آتی افزود: روانشناسی کودک و نوجوان، زنان و خانواده، سلامت مردان، دیابت، ایدز و هپاتیت از جمله این موضوعات است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه این برنامه های آموزشی به صورت آنلاین و به مدت یک ساعت می باشد افزود: شهروندان به منظور اطلاع بیشتر از زمان برگزاری و موضوعات این وبینارها می توانند به آدرس اینستاگرام shahrdari۱۵_salamat مراجعه کنند.

مختاری به ویژه برنامه های هفته سلامت روان برای سالمندان اشاره کرد و گفت:  برپایی بازیکده سالمندی در بوستان خلیج فارس، انجام مشاوره تلفنی، چک لیست سالمند آزاری، پرفورمنس شامل اجرای حرکات هنری توسط گروه هنری با موضوع  شعارهای هفته سلامت روان و برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «سرو شهر» از جمله این برنامه هاست.

او در پایان گفت: در هفته ملی سالمند نیز به منظور تکریم منزلت سالمندان؛ برنامه هایی نظیر برپایی ایستگاه سلامت، اجرای مسابقات ویژه سالمندی، خاطره گویی سالمند و گفتگو با سالمند اجرا شد.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 5317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =