برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی با محوریت کاهش مصرف پلاستیک در منطقه یک

برنامه های محیط زیستی با هدف ارتقا دانش شهروندان در زمینه حفظ زمین و تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی در زمینه سبک زندگی دوستدار زمین پاک و جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در منطقه یک در حال اجرا است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان خیراتیان صفائی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اظهار داشت: اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه همزمان با آغاز هفته زمین پاک با شعار "سیاره زمین در مقابل پلاستیک"؛ از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه با مشارکت نواحی دهگانه برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را به اجرا می گذارد که از این میان می توان به اجرای کارگاه های آموزشی با محوریت کاهش مصرف پلاستیک در مدارس، مساجد، سرای محلات، خانه های کودک و اصناف اشاره کرد.

وی افزود: در این آموزش ها بیش از ۳۰ کارگاه برگزار می شود تا جامعه هدف با روش های کاهش مصرف پلاستیک، نحوه جایگزینی آن با مواد قابل بازیافت،  مضرات استفاده از کیسه و ظروف پلاستیکی، مدیریت منابع و ... آشنا شوند.

صفایی تصریح کرد: پاکسازی بوستان های شاخص و مسیرهای کوهنوردی از جمله درکه ، برپایی ایستگاه آموزش چهره به چهره در میادین میوه و تره بار، اجرای مسابقه نقاشی و کتابخوانی، قصه خوانی و تقدیر از فعالین داوطلب دوستدار محیط زیست از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته است.

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 53263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =