برگزاری همایش محله‌های ارتقاء دهنده سلامت در منطقه ۱۶

همایش محله‌های ارتقا دهنده سلامت در پهنه جنوبی پایتخت ، به میزبانی منطقه ۱۶ در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت : برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت با هدف بهبود کیفیت هوا ، یکی از ابزارهای ارتقای سلامت شهروندان است. 

این همایش که با حضور پیرهادی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی ، صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران  و مدیران ارشد شهری برگزار شد ؛ مدیر اداره سلامت منطقه با بیان اینکه برنامه محله های ارتقا دهنده سلامت نمونه ارتقا یافته برنامه نیازسنجی مداخلات است و آن را جهت افزایش مشارکت مردم تقلیل کردیم تا مردم توانمند شوند و سطح سواد سلامت مردم افزایش یابد ؛ افزود : در این برنامه خدمات حوزه سلامت به مردم ارائه می شود ، همچنین مردم ، مسوولان و تیم سلامت کنارهم قرار می گیرند و مشکلات سلامت را استخراج می کنند.

علیزاده افزود: اجرای این برنامه باعث می شود هم مردم نسبت به مشکلات سلامت خود اطلاع بیشتری داشته باشند و از سویی مطالبه گری مردم از مسوولان و تیم سلامت ارتقا می یابد و اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه سیستم وزارت بهداشت ایران یکی از سیستم های نمونه دنیا است اظهارکرد: اکنون به ازای هر محله یک پایگاه داریم، خانه های بهداشت و مراکز فعال تر شده و از هر خانوار یک نفر به عنوان رابط سفیر سلامت انتخاب شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ اضافه کرد: برای متحول شدن حوزه سلامت باید اقدامات انجام شده را از محلات شروع کنیم و مردم را توانمند کنیم به طوریکه بتوانند مشکلات سلامت خود را تشخیص و برنامه ریزی برای حل مشکلات داشته و آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 53401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =