اتمام عملیات نصب و راه‌اندازی نیروگاه ۱۵ کیلوواتی در ساختمان فنی و عمران منطقه ۱۶

به مناسبت هفته جهانی زمین پاک نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی در منطقه ۱۶ راه‌اندازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ؛ محمد امین سالاری پور شهردار این منطقه با اشاره به بهینه سازی انرژی که یک صنعت پر سود و کم هزینه برای اقتصاد ملی است و ترویج آن کاهش آلودگی محیط زیست را در بر دارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف انرژی در ایران ، محدود بودن منابع طبیعی، حرکت در راستای طرح توسعه پایدار و حفظ محیط زیست باید تا حد امکان از هدر رفتن و تلف شدن انرژی جلوگیری شود. اهمیت مدیریت منابع و انرژی در راستای اصلاح الگوی مصرف و نیل به اهداف توسعه پایدار، منطقه ۱۶ را از جمله مناطق پیشرو در این امر است.

سالاری پور افزود: با توجه به نقشه راه ابلاغی از سوی اداره کل محیط زیست ما موظف هستیم سالانه ۲۰ کیلو وات انرژی برق طبق نقشه راه انرژی شهرداری تهران از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری این منطقه تامین کنیم. به همین منظور نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی پایگاه ویژه معاونت عمران منطقه به صورت آنگیرید (متصل به شبکه سراسری) شامل ۲۸ عدد پنل ۵۵۰ وات از برند AEsolar  با بالاترین استاندارد احداث و به زودی  بهره برداری می شود.

سالاری پور در ادامه گفت: این نیروگاه با ظرفیت ۱۵ کیلو وات قادر به تولید ۲۲۵۰۰ کیلووات ساعت برق در سال و کاهش ۱۷ تن میزان گاز گلخانه‌ای co۲ خواهد بود که این میزان می‌تواند در کاهش انتشار الاینده‌های محیط زیستی و بحران آلودگی هوای شهر تهران نقش به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
کد خبر: 53483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =