۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 53526

کاهش رشد جمعیت و از دست دادن نیروی جوان و خلاق در آینده

حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران
کاهش رشد جمعیت و از دست دادن نیروی جوان و خلاق در آینده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران یادداشتی در خصوص اجرای ماده پنج قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نوشت.

هر جامعه ای برای پیشرفت، نیازمند نیروی کار جوان و خلاق است و کاهش رشد جمعیت و به دنبال آن پیری جمعیت، هشداری خواهد بود برای از دست دادن نیروی کار جوان و این تجربه تلخی است که بسیاری از کشورها در دهه های اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

متاسفانه خوره کاهش رشد جمعیت به جان ایران عزیزمان نیز افتاده و زنگ خطر آن مدت زمانی است به صدا در آمده و مسئولان امر را به فکر چاره اندیشی انداخته است. باید گفت که سیاست های کلی جمعیت و خانواده و همچنین برنامه ششم توسعه، دستگاه های اجرایی را مکلف کرده تا برای تأمین و ارتقاء کیفیت مسکن، به خانواده های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال، در حوزه پایانکار، عوارض ساخت و ساز، هزینه پروانه و عوارض ساختمانی، ۱۰ درصد تخفیف ارائه دهند و این تخفیف تا متراژ (۱۳۰) مترمربع زیربنای مفید در شهر تهران قابل اعمال است.

شورای اسلامی شهر تهران در راستای اجرای مفاد این قانون، مصوبه «عوارض ساختمانی، ارزش‌افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ماده صد قانون شهرداری تهران از سال ۱۴۰۳» را ابلاغ کرده است.

اکنون اجرای این معافیت توسط اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران ابلاغ شده است و دفاتر خدمات الکترونیک شهر موظف به اخذ کلیه مدارک و مستندات از جمله اسناد مالکیت رسمی و مدارک شناسایی سرپرست خانواده و فرزندان زیر بیست سال در زمان تشکیل پرونده و اسکن و آرشیو آن ها هستند.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 53526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =