برگزاری آئین گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در منطقه۱۳ 

طی  مراسمی، گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با انجام حرکات باستانی و تقدیر از پیشکسوتان و فعالان این حوزه در زورخانه شهید پرورده برگزار شد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، به مناسبت سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، آئین گرامیداشتِ  این روز با حضور معاون و مدیران حوزه امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ خانواده معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان و باستانی کاران در زورخانه شهید پرورده واقع در محله قاسم آباد برگزار شد.

علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳، ورزش پهلوانی و زورخانه ای را یکی از میراث فرهنگی و معنوی ایران اسلامی برشمرد که توسعه آن همواره مورد تاکید بوده است و بر همین اساس نسبت به گسترش و توسعه این ورزش ملی و مذهبی در محلات اهتمام داشته و از همه ظرفیت ها بهره می بریم.  

وی افزود: فرارسیدن سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای که ریشه در الگوپذیری ایرانیان از مرام و روح پهلوانی امیرالمومنین حضرت علی (ع) دارد، قطعا  ضمن ترویج  روحیه مردانگی و  فتوت در ورزش، می‌تواند بستری ارزنده در آینده اخلاقی جوانان ورزشکار باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم در حفظ و نگه داری این میراث معنوی گرانبها کوشا باشیم ادامه داد: با توجه به فعالیت زورخانه شهید پرورده در این منطقه، برنامه های متنوعی با حضور ورزشکاران باستانی در این مجموعه اجرایی میشود که خوشبختانه شاهد حضور نوجونان و کودکان نیز در این رشته باستانی هستیم.  

همچنین در این مراسم، گروهی از ورزشکاران متشکل از پیشکسوتان و کودکان و نوجوانان با انجام حرکات باستانی به اجرای برنامه پرداختند.  

در  ادامه این مراسم از خانواده شهید پرورده،  پیشکسوتان، پهلوانان و قهرمانان با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 53546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =