طرح‌هایی برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای موتورسیکلت‌ها در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ با یادآوری تردد بالای موتورسیکلت در این منطقه مرکزی تهران از برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌هایی برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای موتورسیکلت‌ها خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به اینکه تردد موتورسیکلت‌ها در منطقه ۱۱ به عنوان منطقه مرکزی تهران بالاست، گفت: ازآنجاکه بخش اعظم این منطقه در طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا قرار دارد، تمایل بالایی برای استفاده از موتورسیکلت در این منطقه وجود دارد که این امر، همواره مسائلی را برای حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد کرده است.

موسوی با بیان اینکه موضوع پارک حاشیه‌ای موتورسیکلت‌ها از جمله این مسائل است، افزود: شهرداری منطقه ۱۱ به همین دلیل به برنامه‌ریزی طرح‌هایی برای کمک به ساماندهی این موضوع پرداخته که به کمک آنها بتوان ایمنی و انضباط شهری را در معابر منطقه بالا برد.

حسن هدائی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک این منطقه دراین‌باره توضیح داد: با شناسایی نقاط جاذب سفر و مقاطعی که دارای پتانسیل ساماندهی توقف موتورسیکلت بوده و پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که شامل مشخص‌کردن محدوده پارک به وسیله خط‌کشی، نصب تابلوی شناسایی توقفگاه موتورسیکلت، انتقال موتورسیکلت‌های پارک‌شده در پیاده‌رو به حاشیه سواره‌رو بدون ایجاد مزاحمت در مسیر تردد خودرو، نصب بنر اطلاع‌رسانی به شهروندان برای پارک موتورسیکلت در محدوده پارک و پرهیز از پارک موتورسیکلت در نقاط غیرمجاز می‌باشند.

هدائی همچنین با اشاره به وجود پارکینگ‌هایی با ظرفیت ۱۹۵۰ موتور در منطقه بیان کرد: هم‌اکنون این پارکینگ‌ها در نقاطی همچون خیابان جمهوری مقابل ساختمان آلومینیوم، خیابان جمهوری مقابل پاساژ توکل، خیابان جمهوری تقاطع حافظ شمال و جنوب تقاطع در دو ضلع شرق و غرب و زیر پل حافظ، خیابان وحدت اسلامی مقابل بیمارستان رازی، خیابان بهداری مقابل بیمارستان بهارلو، خیابان مخصوص مقابل بیمارستان لقمان و خیابان کارگر مقابل بیمارستان فارابی می‌باشند که شهروندان می‌توانند از آنها برای پارک وسیله خود استفاده کنند.

هدائی در پایان یادآور شد: در اجرای این طرح، همکاری پلیس راهور درخور تقدیر بوده و در مورد اعمال قانون و حمل موتورسیکلت‌هایی که در نقاط غیرمجاز پارک می‌کنند، همکاری‌های مؤثری با بهره‌بردار داشته‌اند.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 53707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =