۲۰۰۰ شهروند و کسبه منطقه ۱۲ نوماندی شدند

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٢تهران از اجرای طرح آموزش چهره به چهره شهروندان با موضوع نحوه راه‌اندازی و استفاده از نرم‌افزار«نوماند» و اپلیکیشن شهرزاد درگوشی‌های تلفن همراه و تحویل پسماندهای خشک خانگی و صنفی به متصدیان نوماند به ۲۰۰۰ شهروند و کسبه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور دراین‌باره گفت: خوشبختانه با رونق برنامه‌های آموزش چهره به چهره شهروندان درمحلات چهارده گانه و نواحی شش‌گانه با محوریت موضوع نحوه راه‌اندازی نرم‌افزار«نوماند» و چگونگی استفاده از اپلیکیشن شهرزاد برای تحویل انواع پسماندهای خشک نظیر کاغذ، مقوا، پلاستیک، پت، آهن‌آلات و... روزانه ده‌ها نفر از ساکنان محدوده قلب تهران به جمع خانواده نوماندی‌ها افزوده و شاهد اشاعه و گسترش فرهنگ تفکیک و جداسازی پسماندهای خشک از مبدا درلایه‌های مختلف جامعه هستیم.

هنرور با اشاره به اقدامات میدانی انجام شده درسطح نواحی شش‌گانه برای جذب هرچه بیشتر مشترکان طرح«نوماند» اضافه کرد: اکنون با تلاش همکارانم دراداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه١٢، نزدیک به ٢ هزار نفر از شهروندان منطقه ۱۲جذب طرح «نوماند» شدند و طبق برنامه زمان‌بندی شده، پسماندهای خشک خانگی و صنفی خویش را تحویل مجریان و متصدیان مربوطه می‌دهند. اما میزان این آمار ثابت نیست چراکه کارشناسان اداره مدیریت پسماند هر روز با مراجعه به درب منازل شهروندان و مغازه‌ها، تعداد بیشتری را جذب طرح «نوماند» می‌کنند.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٢، اجرای طرح ابتکاری«نوماند» توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران را اقدامی موثر درجهت مبارزه با مافیای زباله‌گرد و کاهش این پدیده نامناسب شهری دانست و افزود: بدون تردید هرقدر بتوانیم شهروندان را با مزایا و امتیازات طرح نوماند آشنا و جذبشان کنیم، به همان اندازه پدیده زباله‌گردی درشهر و محلات کاهش پیدا می‌کند، چراکه به‌مرور زمان حجم پسماندهای خشک سرازیر شده درمخازن مکانیزه زباله کمتر و کمتر شده و زباله‌گردها نیز مجبورند مسیر زندگی خود را تغییر دهند و راه درست و مناسب را برای امرارمعاش انتخاب کنند.

گفتنی است؛ طرح «نوماند» برای شهروندان مزایای مختلفی همچون شارژ موجودی کیف پول‌ به‌ازای تحویل پسماند خشک، امکان خرید از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و فروشگاه‌های شهروند، شارژ کارت بلیت مترو، خرید مجوز تردد درمحدوده طرح ترافیک، پرداخت کرایه تاکسی و حتی انتقال اندوخته کیف پول شهروندی از طریق شبکه شتاب به‌کارت عابربانک افراد دارند. 

انتهای پیام/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 53714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =