تعلیم و تربیت نقش اصلی در توسعه و پیشرفت کشور دارد

شهردار تهران گفت: پیوستگی میان خانواده، مسجد و مدرسه نقش مهمی در حوزه تعلیم و تربیت و اهداف فرهنگی ما دارد. به همین جهت شهرداری تهران آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به معلمان دارد. 

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران به مناسبت بزرگداشت روز معلم؛ با حضور در پردیس فرهنگیان شهید شرافت پاسخگوی مطالبات و پیشنهادات اساتید و دانشجو معلمان این دانشکده شد.


زاکانی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک روز معلم با اشاره به نگاه انقلاب اسلامی بر مقوله تعلیم و تربیت گفت: کشور مبتنی بر مبانی انقلاب نیاز پیشرفته همه جانبه دارد. ما هنوز در ابتدای راه نظام‌سازی نوین هستیم در این مسیر نقش تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: برخلاف فرهنگ غرب که در آن مبنای توسعه اقتصاد است در اندیشه انقلاب اسلامی بخش تعلیم و تربیت نقش اصلی را در توسعه و پیشرفت کشور دارد با این نگاه ما نیز در شهرداری تهران وظایفی داریم که مبتنی بر آن حل دغدغه‌های معلمین نیز برای مجموعه مدیریت شهری جدی می‌شود .

زاکانی در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش روی مدیریت ششم شهری تهران در آغاز مسئولیتش گفت: شهرداری تهران در دوره قبلی با تنش مالی مواجه بود به نحوی که در سال ۹۹ مدیران قبلی مجبور شدند برای پرداخت سه ماه از حقوق کارکنان وام بگیرند. اما امروز با انضباط مالی از آن شرایط سخت عبور کرده‌ایم به نحوی که سال گذشته بیش  از بودجه ۷۵.۹ همتی مصوبه شورا تحقق درآمد داشتیم. بنابراین در شرایط کنونی شهرداری تهران برای تحقق اهداف خود مشکل ندارد.

وی افزود: هم اکنون پروژه‌های متعددی در حال  برنامه‌ریزی و ساخت است علاوه بر این رقم؛ به زودی نیز عملیات ساخت دو خط مترو تهران آغاز خواهد شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری با دانشگاه‌های مختلف تهران با محوریت ساخت مسکن اساتید، گفت: در جلسه‌ای که با اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف داشتیم یک نفر از حاضران اظهار کرد؛ «اساتید از ایران مهاجرت می‌کنند چون مسکن ندارند.» در پاسخ گفتم وای به حال شهرداری که در شهر محل خدمتش استاد دانشگاه خانه ندارد. پس از این بود که شروع کردیم به بستن تفاهم مسکن با دانشگاه مختلف از جمله تربیت مدرس، شهید بهشتی و...


وی ادامه داد: به جز این دانشگاه‌ها در رابطه با مسکن فرهنگیان نیز چندین نوبت گفت‌وگوهایی با وزیر آموزش و پرورش انجام دادم انشالله بتوانیم خدمتی ارائه دهیم.

شهردار تهران تاکید کرد: در دوره پیشین مدیریت شهری مدیران معتقد بودند باید هزینه زندگی در پایتخت را بالا برد تا از این طریق بخشی از جمعیت تهران مهاجرت کنند و با کم شدن جمعیت چالش‌های شهر تهران نیز حل شود. اما ما معتقد به اداره ارزان شهر و ارائه خدمات به همه شهروندان هستیم. زیرا تهران الگوی سایر شهرها هست و ارزان شدن پایتخت به دیگر نقاط کشور نیز تسری پیدا می‌کند.


زاکانی در ادامه به تفاهمات میان شهرداری تهران و دولت سیزدهم برای حل مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: با همراهی دولت به دنبال ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن در تهران هستیم و علاوه بر این میادین میوه تره بار و فروشگاه‌های شهروند ظرفیت خوبی برای تنظیم قیمت در بازار هستند که قرار است از ظرفیتشان استفاده بیشتری شود.


زاکانی ادامه داد: با خریدهای صورت گرفته و واردات انجام شده، مشکلی در تامین اقلام نداریم. همین موضوع باعث شد ابتدای سال سودجویان نتوانند قیمت میوه را بالا ببرند.

شهردار تهران خبر مهمی نیز برای دانشجو معلمان محصل در تهران داشت و گفت: جزیره‌ای بودن دانشکده‌های فرهنگیان تهران یکی از چالش‌های پیش روی دانشجویان طی سالیان گذشته بوده است. شهرداری تهران آمادگی دارد در این زمینه کمک کند تا تمامی دانشکده‌های این مجموعه در یک منطقه تجمیع شوند.

وی افزود: علاوه بر این آمادگی داریم مجموعه‌های فرهنگی-ورزشی زیر نظر شهرداری را در اختیار دانشجو معلمان قرار دهیم؛ آنان نیز این امکان را دارند با استفاده از اپلیکیشن شهرزاد، استفاده از این مجموعه‌ها را رزرو کنند.

زاکانی سپس در پاسخ به مطالبات فرهنگیان شاغل در مجموعه شهید شرافت پیرامون شلوغی خیابان‌های اطراف این دانشکده گفت: به زودی چهارراه ولیعصر خلوت می‌شود زیرا بنا داریم طبق طرح از قبل پیش بینی شده به ساماندهی دستفروشان این ناحیه بپردازیم‌.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: در تهران ۳۴۷ سرای محله داریم که پیش از این اجاره داده می‌شد اما در دوره جدید آنها را بازپس گرفته‌ایم و قرار است این سراها در اختیار هیئت امنای محله قرار گیرد.در هیئت امنای محله یک مدیر آموزش و پرورش و یک مدیر مدرسه حضور دارند. بنابراین از این طریق نیز می‌توانیم به معلمان خدمت رسانی کنیم. 

زاکانی در پایان گفت: پیوستگی میان خانواده، مسجد و مدرسه نقش مهمی در حوزه تعلیم و تربیت و اهداف فرهنگی ما دارد. به همین جهت شهرداری تهران نیز آمادگی کامل برای خدمت رسانی به معلمان دارد. 

انتهای پیام /

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 53730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =