تجمع عزاداران امام صادق (ع) در فلکه دوم صادقیه منطقه ۵

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، مراسم عزاداری و سوگواری ششمین امام شیعیان و رییس مذهب جعفری برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه۵، محمد باقر فرهند رئیس اداره روابط عمومی منطقه در این خصوص گفت: با هماهنگی و جلسات با نهادها و سازمان ها و معاونت های منطقه علی الخصوص معاونت امور اجتماعی وفرهنگی و شهردار نواحی" شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ " از ساعت ۱۰ صبح، عزاداران مکتب جعفری در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و پنجمین سال، تجمع و اجتماع صادقیون را در میدان صادقیه تهران برگزار کردند.

فرهند در ادامه گفت: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حسینی آغاز شد. سعید حدادیان، امیر عباسی، عبدالرضا هلالی، علی پورکاوه و محمد حسین حدادیان مرثیه‌خوانی کردند.

فرهند تشریح کرد: در این مراسم معنوی تعدادی از ذاکرین و مداحان اهل بیت به ذکر مناقب، مصیبت و روضه در جوار پیکر شهید گمنام دفاع مقدس پرداختند.

 رییس اداره روابط عمومی گفت : در این مراسم شهرداری این  منطقه نیز با برپایی تعدادی غرف خدماتی و فرهنگی پذیرای عزاداران بود. در این ایستگاه ها خدماتی همچون پخت و توزیع سمنو، توزیع چای توسط چایخانه حضرت رضا(ع)، غرفه محفل کودکانه صادقیون، توزیع غذای گرم و ... ارایه شد.

در ادامه فرهند گفت : این مراسم پر فیض با حضور جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر، بیست و پنجمین اجتماع صادقیون در میدان صادقیه به یادبود شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، موسس فقه شیعه برگزار شد.

در این مراسم که با همراهی شهردار منطقه و معاونین و شهرداران نواحی و امام جمعه کن، روحانیون مساجد منطقه، هییت های عزاداری، فرمانده ناحیه قدس، شهردار منطقه و دیگر مقامات اداری و سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

وی در پایان گفت: تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، برپایی چایخانه خادمیاران رضوی منطقه۵، برگزاری آیین سمنو پزان، برپایی غرفه ویژه کودکان و نوجوان با عنوان حس خوب زندگی و محفل کودکانه صادقیون، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هیأت‌های شمال غرب تهران در این اجتماع از دیگر برنامه های این رویداد مذهبی در تهران بود.

انتهای پیام/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 53897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =