استفاده از کابل دیتا به جای کابل سیگنال در چراغ‌های راهنمایی رانندگی

تا پایان بهار سال جاری با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد استفاده از کابل دیتا به جای کابل سیگنال در چراغ‌های راهنمایی خواهیم بود.

به گزارش شهر و به نقل از  روابط عمومی شرکت کنترل ترافیک تهران، حمید برادران سرپرست این شرکت گفت: در این پروژه به جای استفاده از کابل‌های حجیم برای انتقال سیگنال از کنترلر به فانوس‌های چراغ راهنمایی، تنها یک رشته کابل دیتا به صورت لوپ در سراسر تقاطع کشیده شده و از طریق encoding و decoding عملیات انتقال سیگنال چراغ‌های راهنمایی را انجام خواهد داد.


برادران تصریح کرد: از قبل از سال جدید پروژه‌ای به عنوان تبدیل کابل‌های سیگنال به کابل‌های دیتا با همکاری تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این شرکت در دست انجام است که تاکنون نتایج خوبی اخذ شده است.


وی با اشاره به مزایای این طرح از جمله کاهش مصرف کابل و اختلاف انرژی، رفع احتمال برق گرفتگی چراغ های راهنمایی و نگهداشت آسان‌تر و ارزان تر تقاطعات و خرابی کمتر، خاطر نشان کرد: حداکثر تا پایان بهار سال جاری نتیجۀ عملی آن را در تقاطعات شاهد خواهیم بود.


سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شهرهای کشور، انتقال سیگنال چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از کنترلر به فانوس‌های چراغ راهنمایی منصوبه در تقاطعات از طریق کابل‌های ۱۶ رشته، ۱۰ رشته و ۴ رشتۀ مسی صورت می‌گیرد توضیح داد که علاوه بر هزینۀ و حجم بالای کابل‌های استفاده شده در تقاطعات، برای سارقان جذاب بوده و به همین دلیل و همچنین موش خوردگی، باعث قطع شدن چراغ‌های راهنمایی تقاطعات شده و به وقت و سلامت روان شهروندان آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 53912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =