اجرای شبکه توزیع آب مکانیزه در فضاهای سبز منطقه ۱۲

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٢ تهران از موفقیت چشمگیر در نگهداشت و توسعه فضای سبز، جلوگیری از اسراف و هدر رفتن میلیون‌ها لیتر آب از ذخائر زیرزمینی با اجرای لوله‌گذاری و راه‌اندازی شبکه توزیع آب مکانیزه درفضاهای سبز بوستان‌ها، لچکی‌ها، رفیوژهای میانی وکناری معابر اصلی و فرعی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور، گفت: امروزه برنامه‌ریزی برای مقابله بحران‌کم آبی و بهینه‌سازی میزان مصرف ذخائر زیرزمینی مسئله بسیار مهمی است، بر این اساس شهرداری این منطقه از مدت‌ها قبل با اجرای شبکه توزیع آب و راه‌اندازی سیستم آبیاری مکانیزه درفضاهای سبز برای بهینه‌سازی مصرف آب و جلوگیری از اسراف و هدر رفتن این نعمت الهی به نتایج مطلوبی دست یافته است.

هنرور اضافه کرد: اکنون با اجرای شبکه‌های توزیع آب و لوله‌گذاری درفضاهای سبز نواحی شش‌گانه، آبیاری پوشش‌گیاهی، درختان و فضای سبز در بوستان‌ها، میادین، لچکی‌ها به میزان ١٠٠ درصد و همچنین فضای سبز خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی به میزان ٩۵ درصد تحت پوشش شبکه آب قرارگرفته و بدین ترتیب کیفیت و راندمان آبیاری افزایش یافته و از تانکرهای آب منطقه، بیشتر به‌منظور آبشویی معابر، شست و شو و پاکسازی جداره‌ها و دیوارها، سم پاشی و... استفاده می‌شود.

این مقام مسئول در شهرداری منطقه١٢ تصریح کرد: با راه اندازی سیستم آبیاری مکانیزه در این محدوده از شهر تهران، عمق آبیاری فضای سبز به‌ویژه درختان افزایش پیدا کرده و به خوبی مشروب می‌شوند در صورتی که درآبیاری به روش سنتی، آب‌رسانی به درختان و فضای سبز تنها به شکل سطحی بود و بخش زیادی ازحجم آب هدر می‌رود.

گفتنی است؛ به‌تازگی سیستم نظارت و کنترل مانیتورینگ علمک چاه‌های آبگیری منطقه١٢ تهران نیز راه‌اندازی شده تا تانکرهای آب شهرداری طبق قاعده و قانون از این منابع آبی آبگیری کنند، بنابراین شماره پلاک تانکرهای آب و میزان برداشت از چاه‌های آبگیری به طور مرتب و منظم ثبت وحتی به شکل آنلاین بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 54022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =