گل‌فروشان حاشیه بزرگراه امام علی (ع) ساماندهی می‌شوند

شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۵ از اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی گل فروشان دستفروش و بساط گستر در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) در این ناحیه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ وحید جهانی شهردار ناحیه ۲  با اشاره به آسیب های ناشی ازحضور گل فروشان در حاشیه بزرگراه بویژه اواخر هفته، گفت: استقرار این افراد در این محور علاوه بر احتمال وقوع تصادفات و آسیب  برای دستفروشنان، مشکلات زیادی در خصوص ایجاد ترافیک برای شهروندان ایجاد کرده و در همین راستا نیز ساماندهی و انتقال آنها به مکان های از پیش تعیین شده در دستور کار شهرداری این ناحیه قرار گرفته است.

به گفته او؛ به همین سبب طرح جمع آوری و ساماندهی گل فروشان مزاحم با اخذ مجوز از مقام قضایی و شورای تأمین استان و نیز با مشارکت نیروی انتظامی و راهور، نیروهای شهربان و حریم بان و نیروهای خدمات شهری ناحیه در حال اجرا است.

جهانی اضافه کرد:  بیش از یک دهه است که این گل فروشان بدون رعایت قوانین در حاشیه بزرگراه به حال خود رها شده اند و علی رغم تذکرات متعدد و اختصاص غرفه هایی در سال های گذشته برای استقرار آنها، متأسفانه در کنار تصرف این غرفه ها همچنان به تردد در حاشیه و فروش گل مشغول هستند که عمدتاً نیز از کودکان کار به صورت غیر مجاز بهره گیری می کنند که در این راستا متأسفانه در برخی موارد این کودکان مورد صدمه جانی توسط خودروهای عبوری نیز قرار گرفته آمد.

شهردار ناحیه در پایان تصریح کرد: پس از جمع آوری کامل و تثبیت این فعالیت، در فاز بعدی نیز با همکاری اداره ساماندهی مشاغل شهر تهران و انعقاد قرارداد حقوقی با شهرداری، غرفه هایی برای ساماندهی گل فروشان در نقاطی که امکان استقرار و توزیع گل وجود دارد، ایجاد می شود.


انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 54031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =