آماده‌باش نیروهای خدمات شهری منطقه یک در بارش‌های بهاری

نیروهای خدمات شهری مستقر در نواحی دهگانه منطقه یک و مسیل‌ها با اعلام وضعیت جوی و بارش‌های بهاری، به صورت آماده‌باش هستند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، احسان صفایی معاون خدمات شهری و فضای سبز این منطقه گفت: اعلام وضعیت جوی بارشی در این هفته، نیروهای خدمات شهری منطقه را در حالت آماده باش قرار داد و در دو روز بارشی اخیر به خصوص بارش شدید باران و تگرگ امروز ۱۸ اردیبهشت ماه، با آمادگی نیروها و اقدامات اجرایی، در معابر آبگرفتگی شدید نداشتیم و آب روان بود.

معاون شهردار منطقه یک افزود: منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای حجم بارش‌های بیشتر از سایر مناطق است و متاسفانه با کوچک‌ترین گرفتگی ناشی از زباله‌های ریزشی نهر بسته و آبگرفتگی به وجود می‌آید که با آماده باش نیروهای اجرایی این امر به صورت مستمر در حال انجام و رفع است.

صفایی تصریح کرد: منطقه یک دارای ۱۱ مسیل بزرگ و پراهمیت است که آبریز اصلی شهر تهران محسوب می‌شوند و عملیات لایروبی به صورت مستمر در آنها  به انجام می رسد.

وی افزود: برخی مسیل ها مانند رودخانه درکه و دربند که مسیر آبریز آنها محل تردد شهروندان است متاسفانه به دلیل ریزش زباله نیاز به اقدامات ضربتی و جهادی پاکسازی دارند که این امر به صورت مستمر  انجام می‌ شود.

صفایی ایمن سازی جداره‌های مسیل ها را اقدام دیگری دانست و گفت: در کنار لایروبی، عملیات ایمن سازی جداره‌ها و کف مسیل ها نیز انجام می شود که این اقدامات در مسیل دارآباد در حال انجام و در مسیل درکه نیز انجام شده است و امسال نیز این‌موارد در سایر مسیل ها نیز با همکاری معاونت عمرانی با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 54032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =