توانمندسازی ۵۲۰۰ نفر از شهروندان با آموزش‌های محیط زیستی

شهرداری منطقه ۹ در حوزه توانمندسازی و مشارکت‌های محیط زیستی نسبت به انجام آموزش‌های چهره به چهره و مجازی به ۵۲۰۰ نفر از شهروندان و اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی در حوزه محیط زیست از ابتدای سال ۱۴۰۳ اقدام کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: آموزش محیط زیست بخش یکپارچه و جدایی ناپذیر در زندگی افراد می‌باشد که یکی از بنیادی‌ترین شیوه‌ها در حفاظت از محیط زیست، آموزش مباحث آن به ویژه برای گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: به این منظور شهردار منطقه ۹ نسبت به اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی آموزشی از جمله؛ ساعت زمین، روز ملی انس با طبیعت، روز ملی تنوع زیستی و اختتامیه لیگ آموزشی پژوهشی همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی، هفته زمین پاک و همچنین آموزش‌های محیط زیستی در این قسمت از پایتخت از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام کرده است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به برنامه‌های اجرایی با موضوعات محیط زیست در این قسمت از پایتخت عنوان کرد: ارائه توصیه‌های محیط زیستی در قالب آموزشهای میدانی در بوستانها و اصناف منطقه به منظور فرارسیدن روز ملی انس با طبیعت، مسابقه دوچرخه سواری بانوان دوستدار محیط زیست در شهرک آموزش ترافیک، برپایی غرفه‌های آموزش چهره به چهره، توزیع کیسه‌های پارچه ای و کتب محیط زیستی به شهروندان در بازار میوه و تره بار آزادی و دانش آموزان در مدارس منطقه از جمله برنامه‌های اجرایی مد نظر بوده است.

این مدیر ارشد شهری در منطقه ۹ همچنین بیان کرد: برگزاری برنامه پاکسازی در بوستانها توسط شهروندان، فعالان و دبیران کانون و خانه‌های محیط زیست محلات، آموزش مباحث و موضوعات محیط زیستی در مدارس منطقه به صورت اجرای مسابقات نقاشی و انشاء نویسی و اهداء جوایز به دانش آموزان و برگزاری کارگاههای محیط زیستی در کلینیک گل و گیاه بوستان المهدی و فتح، مساجد و سرای محلات منطقه از دیگر برنامه‌ها است.

مرتضوی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد اعضای NGO در منطقه ۹حدود ۸۰۰ نفر و تعداد داوطلبان و فعالان محیط زیست ۹۰۰ نفر است که در خانه‌های محیط زیست محلات فعال می‌باشند.

وی یادآور شد: همچنین خانه‌های محیط زیست شمشیری، امامزاده عبدالله و سرای محله دستغیب به همراه کانون محیط زیست در مسجد المهدی(عج) نسبت به عضو گیری داوطلبانه  اعضاء و دبیران علاقه مند به مباحث محیط زیستی در سال ۱۴۰۳ اقدام کردند که این امر زمینه ساز افزایش اشتیاق و حس مسئولیت پذیری شهروندان نسبت به رفع معضلات محیط زیستی در محلات است.

انتهای پیام/

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 54221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =