۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 54391
اجرای طرح نوماند در مدارس منطقه ۹

دوره‌های آموزشی تفکیک پسماند در مدارس دخترانه عاصمی و نیایش منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه از اجرای طرح نوماند در مدارس این قسمت با هدف معرفی و نحوه نصب برنامه شهرزاد در راستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء خبر داد.

وی با اشاره به اینکه طرح نوماند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه در مدارس آغاز به کار کرد، گفت: این برنامه در راستای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا برای دانش آموزان جهت ارتقاء سطح مشارکت شهروندان در طرح تفکیک پسماند از مبدا انجام می‌شود.

مرتضوی عنوان کرد: به این منظور آموزش طرح نوماند و تفکیک پسماند از مبدا در دو مدرسه منطقه ۹ با اجرای نمایش به صورت موزیکال انجام شد که در این طرح بیش از ۳۰۰ دانش آموز با مباحث تفکیک پسماند از مبدا و برنامه شهرزاد آشنا شده و  در پایان مراسم به دانش آموزان کیسه‌های پارچه‌ای اهدا شد.

شهردار منطقه ۹ با تاکید بر اینکه آموزش تفکیک پسماند از مبدا در رده‌های پایه سنی نقش مؤثری در مدیریت بهینه پسماندهای شهری دارد، بیان کرد: آموزش طرح مذکور به دانش آموزان مدارس اثرگذاری ماندگارتری در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده مقوله پسماند دارد.

لازم به ذکر است نرم افزار شهرزاد برای تفکیک پسماند از مبدا طراحی شده است که شهروندان می‌توانند با نصب و اجرای آن ضمن ثبت سفارش بدون اتلاف وقت در محل سکونت یا کار خود، پسماندها را به عوامل شهرداری تحویل داده و از مزایای مختلف آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 54391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =