استفاده از پساب تصفیه‌خانه شهرک شهید باقری برای ارتقای کیفی آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲

در نشست مشترک معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۲۲ بر لزوم ارتقای کیفی آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲ با استفاده از پساب تصفیه خانه شهرک شهید باقری و نیز منابع آبی دیگر تاکید شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشستی مشترک با مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ که با حضور نجفی مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، اصغر عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، فصیح معاون خدمات شهری منطقه ۲۲، عباس نژاد رئیس دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، مشاوران و مدیران ارشد این معاونت پیرامون ارتقای کیفی آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲ به ویژه بوستان چیتگر برگزار شد، گفت: با توجه به مشکلات کم آبی در کشور؛ حفظ و نگهداری از بوستان های سطح شهر تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در ادامه بر لزوم مدیریت منابع آبی و تامین پساب جهت آبیاری فضای سبز این منطقه با توجه به بحران کم آبی در کشور تاکید کرد و گفت: برای ارتقای کیفی رسیدگی به فضای سبز سطح منطقه ۲۲،  استفاده از پساب تصفیه خانه شهرک شهید باقری و نیز سایر چاه ها، قنات ها و منابع آبی دیگر برای آبیاری ها، هوشمندسازی، مکانیزاسیون و بهینه مصرف کردن آب و پساب موجود با محوریت بیشتر بوستان چیتگر در دستور کار قرار گیرد.

شهردار منطقه ۲۲ نیز پس از ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت فضای سبز منطقه ۲۲ درخواست ها، انتظارات و پیشنهادات خود را برای حل مشکلات آبیاری فضای سبز این منطقه مطرح کرد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص هوشمندسازی شبکه آبیاری، کف شکنی و احیاء و نوسازی تجهیزات چاه های بوستان چیتگر، تکمیل خط توزیع شبکه آبرسانی بوستان چیتگر، هوشمندسازی بوستان ها و چاه ها در راستای کاهش مصرف انرژی و مانیتورینگ منابع آبی و شبکه های توزیع، اعتبارات مورد نیاز این منطقه برای رفع چالش های موجود، رفع مشکلات آب و فاضلاب منطقه ۲۲ با توافق و همراهی شرکت آب و فاضلاب و... مطرح و در خصوص موارد فوق بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 54455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =