انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اقدامات لازم جهت جلوگیری از هر گونه آب گرفتگی معابر، گفت: در همین راستا اقداماتی از قبیل عملیات رسوب برداری، لجن کشی، مانع زدایی به صورت فصلی و موردی توسط عوامل معاونت خدمات شهری منطقه انجام شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به اقدامات لازم جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر، گفت: در محدوده منطقه، ۳۴ عدد کانال اصلی هدایت آب های سطحی به طول ۲۰ هزار و ۶۳۰ متر وجود دارد که به‌عنوان مسیر ویژه آب‌های سطحی نقش مهمی در زمان بارش باران و نزولات جوی و جلوگیری از آب گرفتگی معابر و سهولت عبور و مرور شهروندان دارد.

شهردار منطقه ۱۷، تصریح کرد: قبل از سال جدید با پایش و کنترل میدانی اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه، عملیات رسوب‌ برداری، لجن‌ کشی  با تجهیز امکانات، تجهیزات و به کارگیری نیروی انسانی با تجربه، تدارک لوازم ایمنی حین‌ کار کارگران از جمله چکمه، دستکش، کلاه ایمنی، چراغ قوه، ماسک، کپسول اکسیژن، جعبه کمک‌های اولیه و رعایت اصول و مبانی (HSE) اجرا شد تا در زمان بارش نزولات جوی از هر گونه آب گرفتگی جلوگیری به عمل آید.

سیفی اظهار کرد: اکیپ‌های اجرایی اداره مسیل‌ها شامل ۳ گروه، ۲ اکیپ لایروبی، رسوب‌برداری و لجن‌کشی و ۱ اکیپ منهول ساز به طور شبانه‌روزی در مسیر کانال شهرداری مشغول به‌کار هستند و تاکنون ساخت ۸ واحد منهول در مسیر کانال بهاران و فتحی به‌پایان رسیده است؛ همچنین احداث حدود ۵۰ منهول دیگر به نوبت پیگیری می‌شود، ضمن اینکه در این مدت بیش از ۴٠٠ تن رسوب و لجن از کانال های سطح منطقه بیرون کشیده شده است.

گفتنی است یک دستگاه تله زباله گیر در حوضچه بسیج واقع در خیابان متین تقاطع خیابان آل احمد و حفر سه حلقه چاه جذبی در خیابان های عابدی و قلعه مرغی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 54481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =