۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 54492
روابط عمومی‌ها بازوی توانا و پل ارتباطی سازمان‌ها با مردم

امروزه نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه دارد.

نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده؛ به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.
بدون تردید روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی‌های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارد و اکنون که اهمیت جایگاه روابط عمومی بدین شدت بر همگان آشکار شده، نمی‌توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت‌ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت.
نوع کار روابط‌عمومی و مسئولیت‌هایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب می شود تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته گردد. زیرا مدیران روابط عمومی‌ها افراد متخصص در زمینه کنترل آسیب‌ها هستند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا هستند.
روابط عمومی کارآمد به عنوان بازوی مشاوره ای با تحلیل گفتمان و دریافت نظرات موافق و مخالف، بسترساز تعالی سازمان خود است. روابط عمومی درست و خلاقانه، در توسعه کسب و کار، جادو می کند. هر مدیر موفق نیازمند روابط عمومی توانمندی است که بتواند با دوراندیشی و حسن خلق در ارتباطات درونی و برونی سازمان تعادل و موازنه برقرار کند و در این راستا اهمیت ویژه به این قطب پرقدرت سازمان از امتیازات یک مدیریت موفق است.

هدف اصلی بزرگداشت این روز جهانی، تاکید بر اهمیت ارتباط و چگونگی انتقال اطلاعات در سراسر جهان است. همچنین هدف آن افزایش آگاهی و چگونگی انتقال اطلاعات مهم در زندگی ماست که ارتقاء تکنولوژی‌ها را در هر زمینه‌ای تحریک می‌کند.

در این مجال این روز را به فعالان عرصه روابط عمومی که با تلاش شبانه‌روزی خود، پل ارتباطی میان قلب‌ها و اندیشه‌ها هستند، را شادباش گفته از خداوند پرمهر برایشان روزگاری پر از موفقیت و بهروزی را خواستارم. باشد که روزگاری برتر از امروز را در پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 54492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =