«نجوم ایران، همبستگی و تعامل»؛ ویژه‌برنامه هفته جهانی نجوم

ویژه‌برنامه‌های هفته جهانی نجوم با عنوان «نجوم ایران، همبستگی و تعامل» به مناسبت رویداد هفته جهانی نجوم از ۲۲ الی ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در آسمان‌نمای «گنبد مینا» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در ۲۶ غرفه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ آسمان‌نمای «گنبد مینا» با هدف ترویج علم نجوم و آموزش به عموم علاقه مندان روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ روز جهانی نجوم، ویژه برنامه «نجوم ایران، همبستگی و تعامل» را برگزار می‌کند.

در این ویژه برنامه‌ به محورهایی همچون نجوم فراتر از مرزها، نجوم دانشمندان ایرانی، نجوم علوم شهروندی و نقش دانشوندان، نجوم و  هوش مصنوعی، نجوم گرامیداشت زمین و حفظ آسمان تاریک و نجوم راهنمای زندگی نیز پرداخته شده و به صورت کارگاه و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.  

گفتنی است در ویژه برنامه «نجوم ایران، همبستگی و تعامل» ۲۶ غرفه از جمله مجله نجوم، انجمن ستاره کویر، انجمن دانشگاه خوارزمی، انجمن دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، انجمن دانشگاه امیر کبیر (فیزیک و نجوم)، کانون دانشگاه امیر کبیر (کانون نجوم) و... حضور دارند تا علاقمندان به علم نجوم بتوانند با حضور در آسمان‌نمای «گنبد مینا» با یک دیگر به تعامل و کسب اطلاعات علمی و نجومی بپردازند.

علاقمندان برای حضور در این ویژه برنامه می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به آدرس بزرگراه حقانی شرق بعد از چهار راه جهان کودک، انتهای خیابان شهیدی مراجعه کنند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 54525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =