اقدامات ویژه بهاری برای بیش از ۱۰ هزار هکتار فضای سبز منطقه ۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ از اقدامات ویژه بهاری با هدف افزایش زیبایی بصری، نگهداشت و تامین ایمنی و امنیت برای حضور خانواده‌ها در بستر طبیعت برای بیش از ۱۰ هزار هکتار فضای سبز منطقه ۴ تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری و محیط زیست با بیان اینکه طبیعت زنده نیازمند مراقبت و رسیدگی های ویژه است و در هر فصل علاوه بر فعالیت های همیشگی نیازمند اقدامات تخصصی است، گفت: بر این اساس اقدامات ویژه حوزه فضای سبز در فصل بهار و با آغاز رویش زمین، درختان و گلها حال و هوای تازه و طراوت بهاری را به این منطقه بخشیده است.

میرسعید به عملیات رسیدگی به زیبایی و طراوت قطعات فضای سبز منطقه با چمن زنی به دلیل رشد سریع چمن ها، حاشیه زنی، جلوگیری از مخاطرات احتمالی با علف کشی قطعات سبز، علف کشی باغچه ها و رمپ و لوپ ها و نشاکاری اشاره کرد و افزود: همچنین اقدامات فصلی در جهت افزایش تقویت و حفظ درختان در حال انجام است و در این خصوص می توان به حذف شاخه های خشک و تنه جوش و پاجوش اشاره کرد.

وی در خصوص اقدامات گیاه پزشکی صورت گرفته نیز گفت: محلول پاشی و سم پاشی درختان و درختچه ها با هدف پیشگیری و مقابله با آفات گیاهی در سطح منطقه در حال انجام است.

معاون شهردار منطقه ۴ به اجرای عملیات آبیاری در سطح منطقه اشاره کرد و ادامه داد: آبیاری بوستانها و فضاهای سبز سطح منطقه در دو نوبت روزانه و شبانه به صورت تانکری، جاری و اسپرینگری و به صورت مستمر در حال انجام است.

میرسعید با اشاره به حضور بیشتر شهروندان در پارکها با شروع فصل گرما اظهار کرد: نظافت و رسیدگی به وضعیت آبنماها و سرویس های بهداشتی، رفع نواقص و خاموشی برج های نوری و پایه چراغ ها به منظور تامین امنیت و ایمنی بوستانها و بهبود رفاه حال شهروندان در استفاده عصرگاهی و شبانه از بوستانها به صورت مستمر پیگیری و نظارت می شود.

معاون شهردار در پایان به فراهم سازی فضایی مفرح، شاد و ایمن برای کودکان در پارکها اشاره و تصریح کرد: مجموعه های بازی پلی اتیلنی با طرح ها و رنگ های متنوع و شاد برای استفاده کودکان در پارکها در حال بهسازی، مرمت، تجهیز و تعویض هستند و کفپوش های گرانولی نیز برای تامین امنیت بیشتر کودکان مرمت و تعویض می شوند.

انتهای پیام/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 54665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =