احداث کانال انتقال آب‌های سطحی در بلوار شهید جدی اردبیلی

معاون فنی و عمرانی منطقه ۲۲ از احداث کانال انتقال آب‌های سطحی بلوار جدی اردبیلی به مسیر روان‌آب شهید خرازی جهت جلوگیری از سیلاب در مواقع بارندگی با همکاری شهرداری ناحیه ۶ منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۲۲، رضا ایرانشاهی گفت: پدیده آبگرفتگی در فصل بارندگی با حجم زیاد در برخی معابر موضوعی است که ممکن است مشکلاتی را برای شهروندان و مدیریت شهری ایجاد نماید به همین منظور کانال های انتقال آب های سطحی برای بهره‌گیری از سیستم‌های ساماندهی و دفع آب‌های سطحی در بلوار شهید جدی اردبیلی اجرا شد.

وی با بیان اینکه ایجاد و اصلاح شبکه هدایت آب های سطحی به منظور رفع مشکلاتی نظیر آبگرفتگی معابر که در فصول پربارش گریبانگیر برخی نقاط شهر می‌شود، حائز اهمیت است، ادامه داد: تجربه بارش‌های فصلی نشان داده در صورت آماده نبودن شهر و نبود تمهیدات پیشگیرانه، وقوع سیلاب در پایتخت اجتناب ناپذیر است، از این رو رفع گلوگاه‌های سیلابی خطر آفرین برای افزایش تاب آوری شهر و ارتقاء ایمنی شهروندان یکی از مهمترین اقدامات زیربنایی است.

وی افزود: پاکسازی و لایروبی انهار و کانال های آب های سطحی از فعالیت های مداوم است تا از آبگرفتگی معابر، انباشتگی آب های سطحی و جلوگیری از آب ماندگاری در انهار و کانال ها در مواقع پربارش جلوگیری نماییم.

انتهای پیام/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 54673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =