برگزاری دوره آموزش مفاهیم بهینه‌سازی مصرف انرژی در منطقه ۹

دوره آموزش اصول و مفاهیم بهینه‌سازی مصرف انرژی در راستای پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز در منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد مرتضوی شهردار منطقه هدف از برگزاری دوره آموزشی مدیریت انرژی، آگاهی از اهمیت و روند اجرای نظام مدیریت سبز و به تبع آن مدیریت انرژی و آشنایی با روش های صرفه جویی و بکارگیری الگوی مصرف صحیح منابع و انرژی است.

مرتضوی افزود: وقتی صحبت از صرفه جویی انرژی می شود منظور فرایند نظارت، کنترل و حفظ انرژی در سازمان است که شامل مراحل اندازه گیری مصرف انرژی و جمع آوری داده‌ها، یافتن موارد برای صرفه جویی انرژی و تخمین میزان انرژی‌ای که در هر موقعیت می توان صرفه جویی کرد، است.

 وی عنوان کرد: اقدام برای صرفه جویی یعنی مقابله با تلفات معمول انرژی و جایگزینی یا ارتقاء تجهیزات ناکارآمد و بررسی پیشرفت در صرفه جویی با تجزیه و تحلیل داده های کنتور و قبوض است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: مهمترین مزیت برگزاری این دوره‌ها بهره‌برداری بهتر از ساختمان‌ها و تجهیزات موجود، ارتقاء مهارت‌های لازم در کارکنان با هدف نگهداشت و استفاده بهینه از منابع سازمانی است که منجر به شناخت کافی از شرایط و مقایسه و تعیین وضعیت آن نسبت به شرایط بهینه قابل حصول است.

مرتضوی مدیریت سبز را پدیده نوظهور در تکامل نظریه های رشد و توسعه اقتصادی مبتنی بر توسعه پایدار را الگویی برای کاهش هزینه ها، تغییر الگوی مصرف، تخصیص مناسب منابع و کاهش ضایعات در جهت بهبود محیط زیست دانست که آموزش استقرار، رعایت اصول و مشارکت همگانی در اجرا و نگهداشت آن در سطح منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان یادآور شد: فرایند پیاده سازی نظام مدیریت سبز در ساختمان مرکزی منطقه ۹ رو به پایان و در شرف اخذ گواهینامه بوده که در سال جاری نیز در ساختمان‌های دیگر تحت نظر مدیریت شهری این روند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 54747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =