برگزاری پنجمین نشست جمعیت شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی هم‌سرا

پنجمین نشست جمیعت شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی هم‌سُرا با مشارکت شهرداری منطقه۲۲ با حضور هنرمندان و مدیران شهری، لشکری و کشوری در سالن همایش‌های دانشکده پژوهشکده صنعت نفت برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، این رویداد ادبی همزمان با میلاد ثامن الحجج(ع) روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ برگزار می شود.

این نشست با حضور سیدعباس مجابی جانباز و فعال فرهنگی و رئیس جمعیت شاعران آزاد ایران و شاعران هم سُرا، و مرتضی امیری اسفندقه دبیر دائمی علمی جمعیت شاعران آزاد ایران و همچنین ششمین اجلاس جهانی شاعران همسرا و محمدعلی بهمنی شاعر و غزل‌سرای صاحب نام و پیشکسوت معاصر در سه قالب ترانه، مثنوی و غزل برگزار می شود.

مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲، در این رابطه اظهار کرد: تصمیم بر این شد تا ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا و پنجمین نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران را به مناسبت میلاد مسعود و مبارک امام رضا(ع)، به میزبانی منطقه ۲۲ و در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کنیم.

وی افزود: ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا یک حرکت فراملی است که همه ساله همزمان با میلاد امام رضا(ع) برگزار می شود و در آن ضمن بحث و تبادل نظر در بخش‌های مختلف و ارائه جدیدترین آثار شعرای عضو، از نفرات برتر در هر یک از سبک‌های ادبی قدیم و جدید و نیز برترین شعرای هم‌سرا با اهدای تندیس و جوایزی تقدیر می شود.

این مراسم با حضور شعرای بنام کشور و با اجرای برنامه‌های متنوع شعرخوانی و موسیقی برگزار خواهد شد و در پایان بهترین سروده های شرکت کنندگان توسط داوران این اجلاس انتخاب و معرفی خواهند شد.

گفتنی است؛ جمعیت شاعران آزاد ایران مجموعه‌ای است که سایر انجمن‌های ادبی و شعری که هر کدام تعدادی از شاعران را در سطح کشور و یا حتی خارج از ایران را پوشش داده‌اند، حمایت می کند.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 54750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =