اجرای مانور تاسیسات آبرسانی در منطقه ۹

مانورترکیدگی لوله و تاسیسات آبرسانی با رویکرد کاهش آلودگی محیط‌زیست در خیابان بدرالزمان قریب (اجتماعی) با حضور ادارات و حوزه‌های خدمت رسان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: در راستای آمادگی در برابر شرایط اضطراری، آشنایی و پیشگیری از آسیب های محیط زیستی و همچنین افزایش توان عملیاتی سازمان‌های خدمت‌رسان، مانوری  با سناریوی شبیه‌سازی ترکیدگی لوله و تاسیسات آبرسانی برگزار شد.

وی افزود: این مانور با هدف سنجش میزان آمادگی واحدها، کفایت تجهیزات و چگونگی عملکرد منطقه ۹ در کنترل شرایط حاد محیط‌زیستی مورد آزمایش قرار گرفت تا با احصاء نقاط قوت و ضعف، بتوان بهترین واکنش را در صورت مواجهه با چنین موقعیت‌هایی داشت.        

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: تمرین‌های آمادگی و عملیاتی می تواند نقش بسزایی در آشنایی با مقابله با شرایط بحرانی در زمان بروز حادثه، هماهنگی بین عوامل اجرایی منطقه و نواحی در شرایط اضطراری و مقابله با پیامدهای محیط زیستی ناشی از بروزحادثه داشته باشد، ضمن آنکه علاوه برآن شهروندان با مشارکت و مشاهده این تمرین‌ها از نزدیک با جنبه‌های مربوطه آشنایی بیشتری پیدا کنند.

مرتضوی عنوان کرد: شبیه‌سازی شرایط اضطراری می تواند موجب افزایش واکنش درشرایط بحرانی با تمرکز بر کنترل جنبه ها و پیامدهای محیط زیستی شود.

لازم به ذکر است مانور مقابله با آلودگی محیط‌زیست با عنوان ترکیدگی لوله و تاسیسات آبرسانی در منطقه ۹ با نظارت نماینده اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و حضور اداره‌های محیط‌زیست و توسعه پایدار، سامانه  ۱۳۷ ناحیه یک، اداره فضای سبز منطقه، اداره خدمات شهری ناحیه یک برگزار شد.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 54752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =