برگزاری جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۶

جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۶ تهران با محوریت تاب‌آوری در مقابله با چالش های مخاطره انگیز منطقه ، بارش های بهاری با حضور اعضاء این ستاد (نهادهای تخصصی – امدادی و مدیران ارشد شهری) ‌و نمایندگان معاونت پیشگیری سازمان و رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کل کشور شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سوله ستاد مدیریت بحران منطقه واقع در بوستان شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه با بیان اینکه بکارگیری شیوه های صحیح مدیریت بحران های طبیعی و غیرطبیعی می تواند در راه جلوگیری از وقوع حوادث محیطی بسیار موثر واقع شود؛ افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری شهری، تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات می شود.

وی در ابتدا به تشریح ساختار پدافند غیر عامل در شهرداری پرداخت و افزود : کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران از جایگاه ویژه ای برخوردار است  و ساختاری دارد که همه بخش‌های شهرداری در آن عضویت دارند تا معلوم شود باید اقدامات پدافندی را در نظر بگیرند .

 برقراری ارتباط دو سویه میان ستاد مدیریت بحران و سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات رسان در شهر تهران از طریق ساز و کار اداری ، برگزاری جلسات دوره‌ای و منظم به عنوان بخشی مهم در هماهنگی و یکپارچه سازی ، با نگاه پیشگیرانه در قبل از وقوع  حادثه ، در حین حادثه و چه بعد ازوقوع حادثه  می توان  آن را به خوبی مدیریت نمود.

 سالاری پور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی در فصل بهار اظهارکرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعد و برق، وزش باد شدید در استان تهران باشیم.

شهردار منطقه با تأکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 54760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =