برگزاری نشست شهردار منطقه ۲ با رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران

شهردار منطقه ۲ در نشست صمیمی که به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی و با حضور مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران، معاونین منطقه و مدیر و کارکنان روابط عمومی و مسئولین نواحی و حوزه‌ها برگزار شد، گفت: فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی دو وظیفه کلیدی روابط عمومی‌ها است که می‌تواند بستر اعتمادسازی” و “تقویت سرمایه اجتماعی” را فراهم کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی شهردار منطقه ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات گفت: روابط عمومی‌ در شهرداری‌ها، وظایف مضاعفی را عهده‌دار هستند چرا که فلسفه و خاستگاه وجودی شهرداری‌ها ازمردم و برای مردم بوده و با این اعتقاد که شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و مهم ترین سرمایه اجتماعی شهرداری هستند، اطلاع رسانی از فعالیت ها و رویکرد مدیریت شهری برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان ضرورت دارد.

شهردار منطقه۲ با تاکید براینکه روابط عمومی‌ باید به سمت آموزش های شهروندی و آگاه‌سازی آنها حرکت کند، چرا که خروجی مدیریت شهری با شهروندان آگاه بهتر خواهد بود،گفت: روابط عمومی‌ها در کنار اطلاع رسانی و پل ارتباطی بین مردم و سازمان می‌توانند به لحاظ فرهنگی، عمیق‌ترین تاثیر را حتی در سطح لایه‌های درون خانواده با ورود به محلات و با ترویج بحث‌های زندگی شهرنشینی داشته باشند.

وی  طراحی کارکتر آقای ۲شواری را اقدامی ارزشمند در بستر آموزش و فرهنگ سازی برشمرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ و رفتارشهروندی  یکی از مباحث مهم در  تقویت مشارکت مردم در برنامه های شهری است و به طور حتم طراحی شخصیت فانتزی آقای دوشواری  با محتواهای متعدد آموزشی  که در قالب کاریکاتور، انیمیشن وکتابچه های آموزشی تولید خواهدشد می تواند برای رسیدن به این هدف کمک کند.

شهردار منطقه ۲ ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی و بی وقفه اداره روابط عمومی منطقه در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات اظهار داشت: امید است روابط عمومی با انرژی و آرامش بیشتر و در قالب یک تلاش برنامه‌ریزی شده و هوشمندانه بتواند سازمان و مخاطبان را به یک نقطه تعاملی‌، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد و رسالت خود را در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری ایفا کند.

عبدالمطهر محمدخانی در این نشست با اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی گفت: در شرایط کنونی که مردم در معرض شدید اخبار پرتکرار منفی هستند ،روابط عمومی می تواند با یک برنامه ریزی تخصصی در مسیر امید بخشی به مردم نقش آفرین باشد و در عین حال می توان روابط عمومی را نگهبان امید مردم دانست.

وی افزود: یکی از مهم ترین وظایف ما تکریم شهروندان است و در این  زمینه روابط عمومی وظیفه مهمی را ایفا می کند و این مساله  ضمن اطلاع رسانی صحیح، با شنیدن و گفتگو با مردم محقق می شود.
 لازم به ذکر است درپایان این نشست ضمن تقدیر از همکاران روابط عمومی منطقه و نواحی، از کاریکاتور آقای ۲شواری رونمایی شد.

رییس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات با حضور در #منطقه۲ از نمایشگاه روابط عمومی و ارتباطات درگذر زمان و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای روابط عمومی این منطقه بازدید کرد.

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
کد خبر: 54795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =