کاشت درختان کهنسال چنار در نیاوران

۱۰ اصله درخت چنار کهنسال در ضلع شرقی بوستان نیاوران کاشته شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اظهار داشت: تعداد زیاد درختان چنار کهنسال در بوستان فرامنطقه ای نیاوران و اطراف آن، این محدوده را به یکی از زیباترین بوستان های کشور و خاورمیانه تبدیل کرده و فضای سبز آن از میراث های طبیعی و سرمایه ملی محسوب می‌شود، به همین دلیل صیانت از آن ها در اولویت اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک قرار گرفته است.

صفایی افزود: در همین راستا و با هدف حفظ یکپارچگی بافت کهنسال درختان چنار بوستان نیاوران،خیابان شهید باهنر و پاسداران شمالی با هماهنگی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، طرح ساماندهی درختان در این محور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور ۱۰ اصله درخت چنار کهنسال با بن و قدمت بالا از نهالستان‌های اطراف کلانشهر مشهد به وسیله تریلی حمل و به شیوه روتبال(انتقال درخت با رﻳﺸﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺧﺎک) و طبق استانداردهای اصولی در این محدوده کاشته شد.

گفتنی است بوستان نیاوران یکی از بوستان‌های نمونه و منحصر به فرد کلان شهر تهران است که در منطقه یک جای دارد. پهنه این بوستان نزدیک به ۶۲ هزار متر مربع است این بوستان دارای اشکوب‌های چندگانه و پله‌های گوناگون است که براساس باغ های ایرانی طراحی شده و دو در ورودی شمالی و جنوبی دارد که هر دو به خیابان پاسداران باز می شوند و درختان کهن چنار با دیرینگی ۱۵۰ سال و بلندی ۲۰ متر و محیط ۲.۸ متر در این بوستان خودنمایی می کند.

انتهای پیام/
 

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 54813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =