آغاز طرح فوریتی نگهداشت شهر  در منطقه ۱۶

معاون خدمات شهری منطقه ۱۶ گفت: میزان رضایت شهروندی در سامانه نظارت مردمی ۱۳۷ پلاس، طرح فوریتی نگهداشت شهر را در منطقه ۱۶ رقم زد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۶، علیرضا مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه درباره اجرای طرح فوریتی نگهداشت شهر اظهار کرد: اخذ گزارش از میزان رضایت شهروندی در سامانه نظارت مردمی ۱۳۷ پلاس، بررسی میدانی و مصاحبه با معتمدین محلات و شهروندان و در نهایت تحلیل و جمع بندی کلیات طرح و انتخاب محلات، رفع نواقص احتمالی مراحلی است که در این طرح طی می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: در دوشنبه هر هفته تمامی عوامل اجرایی نواحی ششگانه و ادارات حوزه  با بکارگیری ماشین‌آلات تخصصی نظافت و رفت و روب از جمله جاروی بزرگراهی، ماشین جدول‌شور، ماشین‌های مخزن‌شور، تانکر آب، واترجت به  صورت همزمان در محلاتی که بیشترین پیام را در سامانه ۱۳۷پلاس ثبت کرده اند حضور و نسبت به نظافت و شستشوی معابر و مخازن و زیر مخزنی ، لایروبی انهار روبسته و کانال ها و حذف زوائد فیزیکی ، امحاء و پاکسازی  از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری است.

وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز با هدف بروز رسانی و زیبایی منظر و فضای سبز شهری اقدامات به‌زراعی، کند و کوب، کاشت درختچه و نشاء های فصلی صورت می گیرد. همچنین با موضوع کاهش مصرف پلاستیک و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، ارائه آموزش راهکارهای کاهش تولید پسماند و تفکیک آن در مبداء، معرفی اپلیکیشن نوماند به شهروندان و اهدای بروشور و کیسه های پارچه ای از جمله فعالیت های مرتبط با حوزه پسماند و  محیط زیست است.

مرادی در خصوص فعالیت های مختلف از جمله طعمه گذاری برای جانواران مضر شهری، رنگ آمیزی و رفع سد معبر در محله علی آباد شمالی واقع در ناحیه ۳ گفت : این عملیات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و محورها و شریان‌های اصلی و فرعی که در هفته های آتی به عنوان نقاط هدف انتخاب شده‌اند اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 54843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =