پرورش محصولات ارگانیک در مزرعه خانواده منطقه ۱۶

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۶ گفت: کشاورزی شهری که طی چند سال اخیر به محبوبیت چشمگیری در بین شهروندان دست یافته است، به روش‌های مختلف و در فضاهای متفاوت شهری گسترش می‌یابد. در این طرح زمین‌های مورد نظر را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم تا از طریق آموزش و ترویج کشاورزی شهری، کارآفرینی ایجاد کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۶، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اظهار کرد: مزرعه خانواده با هدف ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز خانگی و ارائه آموزش های شهروندی در بوستان بانوان راه اندازی شده است که می تواند کمک قابل توجهی به موضوع آموزش کارآفرینی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

علیرضا مرادی با بیان اینکه در طرح مزرعه خانواده  قطعات برای کاشت انواع بذر آماده می شود و جهت کاشت گل و انواع سبزی جات و صیفی جات به شهروندان داوطلب تحویل داده می‌شود؛ افزود: به همت مرکز تام به‌دلیل کم‌آبی کشور، سعی شده تا از گیاهان کم‌آب در طرح مزرعه خانواده استفاده شود تا علاوه بر کاهش مصرف آب و همچنین شادابی و زیبایی محل، یک منبع درآمدی برای شهروندان ایجاد شود. از مزایای ایجاد این طرح می توان به جلوگیری از اثرات جزایر گرمایی، کاهش گازهای گلخانه‌ای، ایجاد سیستم‌های غذایی پایدار، حفظ تنوع زیستی، افزایش رفاه و بهبود عملکرد کارکنان در محل فعالیت آن‌ها، افزایش آگاهی مردم از عادات تغذیه سالم اشاره کرد.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 54858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =