تشریح برنامه‌های گردشگری شهرداری منطقه ۱۶

شهر تهران به‌عنوان پایتخت کشورمان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های متعدد گردشگری ملی و بین‌المللی است .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، برگزاری نمایشگاه های پرشمار در زمینه هنرهای حجمی، دیداری و شنیداری، همچنین سمینارها و همایش های فرهنگی و جشنواره های متعدد سینمایی، نمایشی، تئاتری و موسیقی به اضافه برگزاری کنسرت های موسیقی در بالاترین سطح کمی و کیفی کشور، تهران را به کانون رویدادهای فرهنگی هنری ایران تبدیل کرده است. در صورت فرهنگسازی و ارتقای سطح رفاه جامعه و توسعه زیرساخت ها، تهران از نظرگردشگری رویدادها نیز دارای مزیت نسبی قابل توجه در صنعت گردشگری کشور خواهد بود.

بر اساس این گزارش؛ با ارتقای کیفی رویدادهای هنری فرهنگی تهران، جذب گردشگران خارجی در این زمینه دور از ذهن نیست. از سویی نیز برپایی نمایشگاه های بین المللی، ‌منطقه ای و ملی در زمینه های گوناگون علمی، اقتصادی و فن آورانه در تهران، وجهی دیگر از  ظرفیت  های گردشگری آن به شمار می آید. در همین راستا در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۵ تور گردشگری در منطقه ۱۶ برگزار شد که بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان از آن بهره مند شدند.

گفتنی است؛ برگزاری تور کوچه آفتاب با حضور پیشکسوتان جبهه و جنگ، تور قم و جمکران به صورت هفتگی، موزه گردی با حضور نوجوانان دهه هشتادی از جمله برنامه های شاخص در این ماه بود که به همت اداره گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی انجام شد.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 54870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =