پیش‌بینی وقوع رگبار شدید، رعد و برق و بارش تگرگ در تهران

رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC ) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به بارش باران، گاهی رگبار شدید، رعدو برق، بارش تگرگ در پاره‌ای مناطق در تهران هشدار داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، پدرام قودجانی رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC ) شهر تهران در این باره گفت: پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران به تاریخ سه‌شنبه۰۱/۳/۱۴۰۳ به استحضار شهروندان محترم می رساند از تاریخ سه‌شنبه یک خرداد تا اواخر وقت چهارشنبه دوم خرداد با تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی در بعضی ساعات ( به ویژه بعدازظهر وشب) احتمال بارش باران، گاهی رگبار شدید، رعدوبرق و در پاره‌ای مناطق بارش تگرگ وجود دارد.

همچنین به دنبال وزش باد خیلی شدید، تا ‌پنج‌شنبه سوم خرداد احتمال توفان لحظه‌ای در استان تهران به ویژه نیمه غربی و شمال وجود دارد.

وی گفت: لذا در این رابطه ضمن اطلاع رسانی این مهم به دستگاه های ذیربط، هماهنگی لازم جهت احراز آمادگی سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران و مناطق ٢٢ گانه صورت گرفته تا تمهیدات لازم در خصوص احتمال شکستگی درختان فرسوده، اجزای غیر سازه‌ای موقت و سست (از جمله داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و جرثقیل های برجی(تاور کرین) اندیشیده و در صورت رخداد حادثه ضمن پیگیری سریع در رفع موضوع، گزارش مربوطه را به این مرکز منعکس نمایند.

رییس مرکز عملیات اضطراری(EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارائه توصیه‌هایی به شهروندان گفت: از شهروندان محترم نیز درخواست می‌گردد در طول زمان هشدار از مجاورت درختان کهنسال و سازه‌های نیمه کاره و غیرثابت، صعود به ارتفاعات و تردد و سفرهای غیرضروری خصوصا در جاده‌های کوهستانی خودداری و در صورت لزوم از تجهیزات و وسایل مناسب استفاده نمایند.

وی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی از ﻟﻐﺰﻧﺪﮔﯽ ﻣﻌﺎﺑﺮ و ﺟﺎده‌ﻫﺎ، آﺑﮕﺮﻓﺘﮕﯽ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻌﺎﺑﺮ و اﺧﺘﻼل در ﺗﺮدد، ﺑﺎﻻ آﻣﺪن ﺳﻄﺢ آب رودﺧﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ و ﺳﯿﻼﺑﯽ ﺷﺪن مسیل‌ها، وقوع مه و محدودیت دید در ﮔﺮدﻧﻪ‌ﻫﺎی ﮐﻮﻫﺴﺘﺎﻧﯽ، اﻣﮑﺎن ﻟﻐﺰش ﺳﻨﮓ از ارﺗﻔﺎﻋﺎت و رﯾﺰش ﺑﻬﻤﻦ در ﻗﻠﻪ‌ﻫﺎ، در ﻧﻘﺎط ﻣﺴﺘﻌﺪ ﺑﺎرش ﺗﮕﺮگ و احتمال رخداد صاعقه به عنوان بخشی از اثرات احتمالی این سامانه بارشی نام برد.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 54913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =