پایتخت ایران، آماده میزبانی از مراسم بدرقه شهدای خدمت

در پی شهادت شهیدان خدمت آیت الله ابراهیم رئیسی و هیات همراه، سازمان زیباسازی با اکران های فرهنگی و حجمی، فضاسازی و اهتزاز هزاران پرچم عزا پایتخت را آماده برگزاری مراسم بدرقه این شهیدان والا مقام کرده‌است.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و اموربین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهید خدمت به همراه هیات همراه اقداماتی را در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم تشییع پاک پیکر این شهیدان در کل پایتخت و به ویژه در مسیر تشییع شهیدان انجام داده‌است.

بنابر این گزارش، اکران‌های فرهنگی پویش "شهید جمهور" و "سید شهیدان اهل خدمت" در ۱۵۰۰ سازهٔ فرهنگی و تجاری در راستای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مراسم، نصب شده است.همچنین ۴۰ قاب گلزار شهدا در پنج نقطه پایتخت از جمله بلوار کشاورز تقاطع کارگر شمالی، میدان پاستور، چهارراه کالج، خیابان آزادی تقاطع توحید و خیابان شهید بهشتی تقاطع مفتح جای‌گذاری شده است.

گفتنی است برپایی ۱۲۰ حجلهٔ عزا ، ۳۰ سازهٔ حجمی شمعدان در میدان انقلاب اسلامی، ۲ دیوارنگاره سیار در شمال غربی میدان فردوسی و ضلع غربی میدان آزادی، فضاسازی میدان انقلاب اسلامی و دانشگاه تهران نیز از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران است.

لازم به ذکر است اهتزاز ۷۰۰۰ پرچم سامورایی و ۲۰۰ هزار متر ریسه مشکی در تمامی مناطق ۲۲ گانه، اهتزاز ۹۰ نما پرچم مشکی در ساختمان‌های مهم مناطق و سرتاسر میدان فردوسی تا فرودگاه مهرآباد و مصلی امام خمینی(ره)، اهتزاز ۱۰۰ ابر پرچم از دانشگاه تهران تا میدان آزادی، ۲۰ هزار پرچم دستی در سرتاسر مسیر تشییع و برپایی ۲۰۰۰ پرچم در سراسر ایستگاه‌های بی‌آرتی نیز از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی در راستای برگزاری با شکوه این مراسم است.

اقدام دیگر سازمان زیباسازی، اکران ویدئومپینگ در برج آزادی است که در راستای تقدیر از مقام شامخ این شهیدان به مدت ۵ شب برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 54952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =