الهام فخاری: پافشاری در جلوگیری از اجرای طرح ترافیک عجیب است

شهر: عضو شورای شهر تهران معتقد است که جلوگیری از اجرای طرح ترافیک در حالی که قرار است همه واحدها و اصناف شهر به دستور رئیس جمهوری آغاز به کار کنند، پافشاری عجیبی است.

الهام فخاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر،  اجرا و اجرا نشدن طرح ترافیک در تهران در وضع فعلی را موقعیتی توصیف کرد که از هر دو سو دارای منفعت و ضررهایی است و باید تصمیمی اتخاذ شود که به نفع دو طرف باشد.

فخاری با بیان اینکه هنوز در این مورد در شورا بحث نشده و اعضای شورا باید به تصمیم واحدی برسند، بیان کرد: با این وجود، در حالی که همه واحدهای صنفی و همه دستگاه ها با دستور رئیس جمهوری کار خود را آغاز می کنند پافشاری تنها در موضوع اجرا نشدن طرح ترافیک کمی عجیب است.

او تأکید کرد که همه در مورد حفظ جان مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی اتفاق نظر دارند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که طرح ترافیک با مدلی که در سال های اخیر اجرا شده است و تغییرات جدید محدودیت مطلق برای ورود و خروج مردم ایجاد نمی کند و شهروندان می توانند با پرداخت مقداری عوارض در محدوده طرح رفت و آمد کنند که همین موضوع می تواند با کنترل رفت و آمد مردم در بحث کنترل بیماری موثر باشد.

فخاری از سوی دیگر به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در چند روز آخر هفته پیش، حجم قابل توجهی از اوزون در گزارش ها به خاطر گرم تر شدن هوا و تبعات استفاده زیاد از سوخت خودروها داشته ایم.

او ادامه داد: از سوی دیگر شاهد ترافیک شدید در برخی از نقاط شهر هستیم که منجر به قفل شدن کامل این مناطق شده و تردد را کاملا مختل کرده و شهر در این بخش ها فلج شده است که همین امر نیز تبعات زیادی به دنبال دارد. همین امر مشکلات دیگری برای عده دیگری از شهروندان ایجاد کرده است.

فخاری گفت: با یک برنامه زمانی مشخص موضوع طرح ترافیک می تواند در این شرایط موثر هم باشد اما در این مورد باید تصمیم درست گرفته شود.  

۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =