بازدید میدانی شهردار منطقه ۵ از پروژه‌های عمرانی، ترافیکی منطقه

شهردار منطقه ۵ گفت: ۵۴ پروژه در قالب طرح "من شهردارم" در منطقه در حال اجرا است.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، داوود گودرزی شهردار منطقه به همراه جمعی از معاونین و شهرداران نواحی از پروژه های «بهسازی و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی»،«پیاده راه سازی محور نمونه دانشگاه علوم و تحقیقات»، «تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید آبشناسان - بلوار جنت آباد» و «ایجاد مسیر اختصاصی و پایانه تاکسی ایستگاه مترو شهرزیبا (شمال به جنوب بزرگراه شهید باکری)» بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

شهردار منطقه ۵ در این بازدید تاکید کرد: در تلاش هستیم تا عمده پروژه های مهم منطقه تا پایان شهریورماه به بهره برداری رسیده و شهروندان عزیز منطقه از آنها استفاده کنند.

گودرزی در مورد طرح عمرانی ورودی دوم شهرزیبا و خط ۶ مترو گفت: یکی از پروژه های مهمی که داریم دنبال می کنیم بحث تکمیل حلقه معابر، ایستگاه های اتوبوس، تاکسی و مترو است که مردم بتوانند به نحو بهتری از این امکانات استفاده کنند مثل همین ایستگاه که یک ورودی برای اهالی شهرزیبا و یک ورودی در اتوبان باکری دارد. ما در این معبر یک کندرو را احداث کردیم تا مردم بتوانند با خیال راحت تر استفاده کنند. قرار است ایستگاه تاکسی هم در اینجا افتتاح شود که حلقه حمل و نقل عمومی را تکمیل کند.

وی افزود: این پروژه کوتاه مدتی بوده که تا پایان فصل بهار تمام می شود. یک معارض یعنی تیربرق های فشار قوی دارد که اداره برق منطقه باید آن را جابجا کند که با جابحایی آن، این محدوده آسفالت شده و کنارگذر افتتاح می شود و شهروندان از امکانات آن استفاده می کنند.

گودرزی با بیان اینکه این پروژه تا پایان فصل بهار افتتاح خواهد شد تاکید کرد: برای بهره برداری از این پروژه از اعتبارات نگهداشت شهر و حمل و نقل و ترافیک منطقه استفاده خواهیم کرد و هزینه اضافی بر دوش شهر نخواهیم گذاشت.

وی از در جریان بودن ۵۴ پروژه در قالب طرح من شهردارم که با درخواست و مشارکت شهروندان بوده است خبر داد و افزود: ۴ پروژه تقاطعی بزرگ فرا منطقه ای و تکمیل و راه اندازی چندین ایستگاه مترو و اتوبوس نیز در این منطقه در جریان است و تلاش می کنیم که در نیمه اول سال بخش عمده این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۵ از تسریع در پروژه خیابان دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه شرایط شهروندان ساکن و کسانی که از امکانات این محدوده استفاده می کنند بهبود پیدا خواهد کرد.

داود گودرزی در مورد پروژه خیابان دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: ما در سطح منطقه ۵ علاوه بر نگهداشت عمومی برای همه معابر که تلاش می کنیم معابر بهتری داشته باشیم، ۵ محور را هم به عنوان محور نمونه انتخاب کردیم تا تغیرات گسترده ای در آن داشته باشیم از جمله محور دانشگاه علوم تحقیقات که علاوه بر این دانشگاه یک بیمارستان و محله حصارک نیز در این محدوده است و با توجه به حجم عبور و مرور لازم است تا پیاده رو، آسفالت، فضای سبز، ایستگاه اتوبوس، ایستگاه تاکسی و ... آن متحول شود.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ظرف ۴۵ روز بتوانیم کار را تمام کنیم و مردم بتوانند استفاده بهتری از این پروژه داشته باشند تاکید کرد: محور هم تعریض می شود هم پیاده رو آن سنگ فرش می شود هم فضای سبز مناسبی کار خواهد شد و محور سواره رو آن نیز اصلاح می شود.

گودرزی ادامه داد: برای احداث یک پارکینگ در این محدوده برنامه ریزی شده و با دوستان راهور نیز صحبت کردیم که تمهیداتی اندیشیده شود که در پارک حاشیه ای هم مردم استفاده کنند و هم مزاحمتی  ایجاد نشود.

شهردار منطقه ۵ در خاتمه گفت: روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر در این مسیر تردد دارند و حجم تردد بسیار بالاست و ما اولویت را بر اجرای این پروژه گذاشتیم که انشالله به زودی به بهره برداری رسیده و در وضعیت تردد و آسایش شهروندان این محدوده و کسانی که از امکانات این خیابان استفاده می کنند بهبود حاصل شود.

انتهای پیام/

۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 55102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =