مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مغز متفکر و جریان‌ساز شهرداری تهران است

عطاءالله رفیعی آتانی، رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران استفاده از نخبگان و خبرگان در حل چالش‌های مدیریت شهری را سرمایه‌ اصلی شهر تهران دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در راستای هم افزایی بیشتر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با متخصصان شاغل در شهرداری تهران، اولین نشست هم‌افزایی نخبگانی شهرداری تهران به همت مدیریت امور نخبگان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و با حضور عطاالله رفیعی آتانی، رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست عطاءالله رفیعی آتانی با اشاره به استفاده از نخبگان و خبرگان در حل چالش‌های مدیریت شهری این امر را سرمایه‌ اصلی شهر تهران دانست.

وی ضمن تبیین جایگاه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در امور مدیریت شهری، با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات از جمله، پروژه های تحقیقاتی، تالیف و ترجمه کتاب، سیاست‎نامه، حمایت از پایان‌نامه‌ها، فرصت مطالعاتی اساتید و ... این مرکز را به عنوان مغز متفکر و جریان‌ساز شهرداری و ظرفیت مناسبی برای همکاری دانشگاهیان و نخبگان برشمرد.

رفیعی آتانی ضمن آسیب‌شناسی عملکرد مرکز مطالعات در دوره‌های قبلی به معرفی ساختار جدید مرکز مطالعات و ارتقاء جایگاه پژوهش، مطالعات کاربردی، فضاهای بین‌رشته ای و ... در مدیریت شهری جدید پرداخت.

وی ضمن دعوت از جامعه نخبگانی برای مشارکت و همکاری در امور پژوهشی به انواع بسترها برای فعالیت نخبگان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی (پروژه‌های پژوهشی، گزارش های تخصصی و کتاب)، برگزاری جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری تهران، فضای مجازی شامل وب‌سایت مرکز، پرتال شهرداری تهران، سایر وب‌سایت‌های مرتبط و شبکه‌های اجتماعی، انتشار مقالات در فصلنامه‌های مرکز مطالعات و  انواع رویدادها همچون نشست ها، گردهمایی‌ها و همایش‌های تخصصی از این دسته از فعالیت ها شمرده می شوند.

همچنین در ادامه این نشست رسول دلفانی، مدیر مطالعات عمران، ترافیک و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و احمد خلیلی، مدیر مطالعات شهرسازی و معماری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به ایراد سخنرانی و شرح اقدامات انجام شده توسط گروه‌های مطالعاتی مرتبط پرداختند.

در پایان این نشست نیز فرهیختگان حاضر در جلسه ضمن ابراز تشکر از برگزاری چنین همایش هایی به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با این همایش و همچنین فعالیت های مرکز مطالعات پرداختند و پیشنهاداتی را در خصوص موضوع جلسه طرح نمودند. ضمنا برنامه ریزی گردید برگزاری و ادامه چنین نشست‌هایی به صورت تخصصی و متمرکز با هدف استفاده از ظرفیت خبرگان و متخصصان در حل مشکلات شهر تهران در دستور کار امور نخبگان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران قرار گیرد.

در ادامه نشست پیشنهاداتی از سوی شرکت کنندگان ارائه شد که برخی از آن ها عبارتند از: تجربه نگاری سوابق متخصصان شاغل در شهرداری تهران، پایش سلامت مستمر سازه‌های حیاتی شهر تهران، تبیین نقشه‌راه توسعه شهر هوشمند مبتنی بر خواست و نیاز شهروندان، ارائه مدل محله محوری مبتنی بر ارکان شهر اسلامی- ایرانی، فراهم‌کردن فرصت‌های آموزش و ارتقاء توانمندی برای شاغلین شهرداری تهران، لزوم تعریف سازوکار تشویقی و ارتقاء شغلی برای همکاری فرهیختگان شاغل در شهرداری تهرانو گسترش راه های ارتباطی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و متخصصان شاغل در شهرداری.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 55269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =