نامگذاری زیرگذر بزرگراه متوسلیان- باغستان به نام سردار شهید "حجت‌اله امیدوار"

زیرگذر بزرگراه متوسلیان-باغستان به نام " سردار شهید حجت‌اله امیدوار" نامگذاری شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ زیرگذر بی نام در محدوده منطقه ۲۱ شهرداری تهران واقع در کیلومتر ۷ بزرگراه حاج احمد متوسلیان _ باغستان، پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران به نام "سردار شهید حجت اله امیدوار" شد.

لازم بذکر است؛ این زیرگذر که اتصال جنوب به غرب را برقرار خواهد کرد؛ ۴.۵ کیلومتر مسیر شهروندان را کاهش خواهد داد و همزمان با افتتاح زیرگذر، کلنگ زنی روگذر را با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

سردار حجت اله امیدوار با نام جهادی «حاج صادق» از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه و از معاونین حاج قاسم سلیمانی بود که چندین بار مورد سوء قصد قرار گرفته بود. با توجه به نقش مهم این فرمانده در بیرون راندن آمریکایی‌ها از سوریه، نام وی بارها در فهرست ترور موساد و سرویس‌های جاسوسی آمریکایی قرار گرفته بود.

چندی پیش واشنگتن‌پست در گزارشی به فعالیت‌های نیروی قدس سپاه و شخص حاج صادق به عنوان یکی از تهدیدها علیه حضور آمریکایی‌ها در سوریه پرداخته بود. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز از وی به عنوان یکی از اضلاع پشتیبانی نیروهای مقاومت در منطقه یاد کرده بود.

شهید امیدوار اصالتا اهل کرمانشاه و از نیروهای با سابقه در دوران دفاع مقدس بود. کتاب «ر» شامل تصویری از او به همراه شهید «رسول حیدری» در مناطق غربی ایران در حال مبارزه با ضد انقلاب و منافقین این منطقه در دهه ۶۰ است.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 55311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =