طرح‌های جامع مدیریت پسماند و فضای سبز برای تهران

مدیر مطالعات خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: طرح جامع مدیریت پسماند با مصوبه شورای شهر و طرح جامع فضای سبز که در حال انجام است، مهم‌ترین پروژه‌های گروه خدمات شهری و محیط زیست است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، فرهاد خسروانی، مدیر مطالعات خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اظهار کرد: در گروه مطالعات خدمات شهری و محیط زیست سه گروه تخصصی در حوزه‌های مدیریت پسماند و مدیریت فضای سبز تهران و زیباسازی، مدیریت میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی صنایع و مشاغل و آرمستان‌ها و محیط‌زیست و انرژی فعالیت می‌کنند که این گروه‌ها در خصوص چالش‌های خدمات شهری و محیط زیست به تولید محتوا می‌پردازند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در سطح بزرگ مقیاس در گروه خدمات شهری و محیط زیست تدوین شد، طرح جامع مدیریت پسماند بود که در سال ۱۴۰۰ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را گرفت و چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ای برای مدیریت شهری در حوزه پسماند طراحی و راهبردهای عملیاتی طی ۲۰ سال با برش‌های پنج ساله ارائه کرد که هر کدام از برش‌های پنج ساله شامل برنامه‌های یکساله عملیاتی است.

مدیر مطالعات خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: طرح جامع فضای سبز از دیگر پروژه‌های مهم این گروه بود که مطالعات آن به اتمام رسیده و پیش لایحه آن به منظور ارسال به شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است که امیدواریم همچون طرح جامع مدیریت پسماند مصوب شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت غذایی و بررسی زنجیره تامین محصولات کشاورزی با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار از دیگر طرح‌های در دست انجام است، تصریح کرد: ارتقای عملکرد سازمان بهشت زهرا و ارزیابی وضعیت محیط زیست شهر تهران طرح‌های سال جاری گروه خدمات شهری و محیط‌زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران است.

خسروانی در خصوص فعالیت‌های این گروه در بهبود زیباسازی شهر تهران و فعالیت‌های این حوزه تصریح کرد: پروژه مدیریت منظر رنگ یا پالت رنگی یکی از پروژه‌های مهم در حال انجام است که تا دو ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های کوچک مقیاس و زودبازده گروه خدمات شهری و محیط زیست گفت: یکی از پروژه‌های شاخص کوچک مقیاس مدیریت عرصه‌های چمن‌کاری بود که در حوزه مدیریت پسماند و زیباسازی به دستورالعمل اجرایی رسید و از طریق معاونت خدمات شهری و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز برای مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد.

مدیر مطالعات خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اضافه کرد: موضوع سلامت میوه‌های پاییزی و کاشت میوه‌های مثمر در شهر تهران در این گروه مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه بررسی آزمایشگاهی آن میزان پایین سرب و کادمیوم در میوه‌های پاییزی و امکان کاشت میوه‌های مثمر در شهر تهران بود و نقشه کاشت این میوه‌ها نیز در حال طراحی است.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 55332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =