از توسعه و تقویت زیرساخت‌های ورزشی تا اجرای برنامه‌های متنوع محله‌محور

شهردار منطقه١۴ در جمع پیشکسوتان، چهره‌ها و نخبه‌های ورزشی از برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای توسعه فضاهای ورزشی و اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی و فرهنگی با رویکرد ایجاد نشاط برای خانواده‌ها خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١۴، امیر شهرابی در دیدار صمیمانه که با حضور رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و پیشکسوتان، قهرمانان و نخبگان ورزشی این منطقه برگزارشد، از تقویت بستر زیر ساخت های ورزشی جهت خدمت رسانی بهتر و اهتمام مدیریت شهری منطقه بر فعالیت های اثر بخش در حوزه اجتماعی و فرهنگی و ورزشی تاکید کرد.

زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست ضمن بررسی ظرفیت های ورزشی و اجتماعی این بخش از پایتخت، بر لزوم توسعه ایستگاه‌های تندرستی و فضاهای ورزش شهروندی در محلات بویژه محلات کم برخوردار تأکید کرد و خواستار تدوین الگوی مدونی در سازمان ورزش شهرداری برای بهره‌گیری از ظرفیت های محلی و ورزشی شد.

وی در جمع چهره های ورزشی و نخبه پایتخت اهل دارالمومنین تهران، از اثر بخش بودن حضور موثری و فعالیت این ظرفیت های مردمی در رونق برنامه های اجتماعی، تفریحی و ورزشی در محلات و ترغیب گروه های اجتماعی بیشتر برای فعالیت های ورزشی و کاهش آسیب های اجتماعی صحبت کرد. همچنین با اشاره به تراکم بالای جمعیت در برخی محلات این بخش از پایتخت و کمبودفضاهای خالی برای ایجاد فضاهای ورزشی، اختصاص زمین های کوچک و فضا در بوستان ها را راهکاری مطلوبی برای بازی و تفریح کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

در ادامه حسین اوجاقی مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به مشارکت خوب شهروندان منطقه ١۴ در مسابقات قهرمان شهر ۲ به عنوان سومین منطقه پایتخت، از تلاش در راستای ترویج ورزش های همگانی، رونق گرفتن بیشتر ایستگاه های تندرستی در بوستان ها برای حفظ و ارتقای سلامتی به ورزش های همگانی خبر داد و گفت:تلاش داریم به زودی ایستگاه ورزش تندرستی عصرگاهی ویژه شهروندان در بسیاری از بوستان ها راه اندازی شود.

شهردار منطقه ۱۴ در ادامه از برنامه ریزی جهت توسعه تا مناسب سازی بوستان ها و توسعه فضاهای سبز و ورزشی به عنوان برنامه های در اولویت منطقه برای ایجاد نشاط و تفریح خانواده ها بویژه نسل جدید نام برد.

شهرابی با تاکید بر اینکه دغدغه ما در مدیریت شهری حل مشکلات مردم و رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی است، از برنامه ریزی بهتر درخصوص تقویت بسترهای ورزشی موجود، ایجاد بستر ورزشی در محلات کم برخوردار تا توسعه و اجرای فعالیت های فرهنگی و ورزشی متناسب با نیاز و سلیقه شهروندان به ویژه نسل جوان با محوریت محلات تاکید کرد.

تخفیفات و امتیازاتی برای استفاده دانش آموزان، بانوان سرپرست خانوار، معلولین، جانبازان و خانواده های معظم شهدا از اماکن و مجموعه های ورزشی تا توسعه ایستگاه های تندرستی و اجرای برنامه های متنوع با توجه به فصل فراغت پیش رو همچنین نیازسنجی و بررسی چالش های زیرساختی ورزشی در محلات و راهکار مناسب و ایجاد ظرفیت های جدید جهت فراهم شدن بستر ورزشی بیشتر در منطقه١۴ از موارد مطرح و مورد بررسی در این هم اندیشی بود که با طرح نقطه نظرات چهره های برجسته، پیشکسوت و نخبه ورزشی مورد تبادل نظر و در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 55422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =