نمایشگاه عکس با موضوع مضرات دخانیات در بوستان‌ شیخ هادی برپا شد

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به ویژه‌برنامه‌های هفته بدون دخانیات در این منطقه از برپایی نمایشگاه عکسی با همین موضوع در بوستان شیخ هادی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه اعلام کرد: به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات، ویژه‌برنامه‌های متنوعی با هدف حساس‌سازی افراد جامعه و شهروندان به‌ویژه قشر جوان نسبت به مضرات ناشی از استعمال دخانیات در سطح منطقه برگزار شد.

موسوی با تأکید بر اینکه آموزش در مورد مضرات مصرف دخانیات، مسؤولیت همگانی است، افزود: به همین منظور و با محوریت آموزش اداره سلامت منطقه، بیش از ده‌ها برنامه را در دستور کار خود قرار داد که برپایی نمایشگاه عکسی با موضوع آشنایی با مضرات دخانیات در بوستان شیخ هادی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه دراین‌باره توضیح داد: برگزاری جشنواره غذای سالم، جمع‌آوری فیلتر سیگار از بوستان‌ها، کمپین #نه_به_دخانیات، مشاوره ترک دخانیات، برپایی میز خدمت، تور تفریحی، برگزاری مسابقه ورزشی، توزیع بروشورهای آموزشی، آموزش چهره‌به‌چهره به شهروندان، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و... در هفته بدون دخانیات، بخشی از اقدامات این معاونت بوده است.

وی در پایان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین عوامل بالابردن سطح سواد سلامت بین افراد جامعه آگاهی است؛ ازاین‌رو امیدواریم ارتقای سلامت شهروندان که جزو مسؤولیت‌های اجتماعی مدیریت شهری به شمار می‌آید، با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله کارگاه‌های آموزشی، پایگاه‌های سلامت، پویش‌های سلامت‌محور و... بتواند در ترویج سبک زندگی سالم و کاهش و ترک مصرف دخانیات گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام/

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 55479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =