سیاست‌های تشویقی مدیریت شهری شانگهای برای کاهش تولید زباله/ ۱۰۰میلیون تن زباله خشک روزانه در شانگهای تولید می‌شود

مشاور شهردار شانگهای گفت: تفکیک پسماند در شهر شانگهای از مبدأ انجام می‌شود.

خوانگ، مشاور شهردار شانگهای در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پیرامون روش تفکیک پسماند در این شهر اظهار کرد: تفکیک زباله در شانگهای از مبدأ شروع می‌شود. بدین معنا که افراد چه در منازل و چه در ادارات و سازمان ها اعم از بخش خصوصی یا دولتی موظف هستند زباله های خود را به تفکیک پسماند تر و خشک تحویل جمع آوری کنندگان پسماند دهند.

وی با بیان اینکه وقتی این به صورت مداوم تکرار می شود، می توان به نتایج قابل اتکایی برای برنامه ریزی ها رسید، افزود: با این روش می توانیم بفهیم هر شهرک و حتی هر فرد خانوار چه میزان پسماند تر و خشک تولید می‌کند.

مشاور شهردار شانگهای با اشاره به اینکه ما بین شهروندان یک برنامه تشویقی برگزار می‌کنیم تا تولید زباله ها را کاهش دهند، تصریح کرد: به افرادی که تولید زباله را نسبت به ماه و سال گذشته کاهش دهند، بن خرید برنج، روغن و  لوازم مصرفی می دهیم. با وجود این سیاست ها تولید زباله کاهش می یابد.

مشاور شهردار شانگهای با بیان اینکه از زباله خشک برق تولید می‌کنیم، گفت: با اضافه کردن مواد به زباله های تر آنها را به کود شیمیایی تبدیل می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت شانگهای ۲۷ تا ۲۸ میلیون نفر است و روزانه در این شهر ۱۰۰میلیون تن زباله خشک تولید می‌ شود.

به گزارش شهر شانگهای یک مرکز اقتصادی جهانی است و بندر آن پرترددترین بندر کانتینری جهان به‌حساب می‌آید.

انتهای پیام/

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 55496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =