برگزاری ویژه‌برنامه روز جهانی دوچرخه در منطقه ۱۴

پیمایش دوچرخه‌سواران در مسیرهای دوچرخه منطقه ۱۴ همزمان با روز جهانی دوچرخه و در راستای فرهنگسازی ترافیک برای نسل جدید برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، رضا تربت جو معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در این باره گفت: شهروندان منطقه ۱۴ با حضور در بازار گل محلاتی ضمن بازدید و خرید از مرکز گل و گیاه شهر تهران در مسیرهای دوچرخه منطقه رکاب زدند. وی افزود: همچنین در اختتامیه این برنامه که در بوستان آموزش ترافیک برگزارشد.

شرکت کنندگان ضمن قرائت مرام نامه دوچرخه سواری شهری متعهد شدند سفرهای کوتاه درون شهری خودرا با وسایل حمل و نقل پاک مانند دوچرخه، اسکوتر یا با پیاده روی انجام دهند.

تربت جو ابا بیان اینکه هم اکنون یک درصد سفرهای درون شهری از طریق وسایل حمل و نقل پاک انجام می شود، یاداورشد: مدیریت شهری تهران تلاش می کند برای بهبود وضعیت هوای شهر وجلوگیری از آلودگی صوتی حجم این تردد هارا با حمایت از مدهای حمل و نقل پاک افزایش دهد.

وی ادامه داد: لذا در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک در منطقه ۱۴ کارگاههای آموزشی رایگان دوچرخه سواری شهری را برای شهروندان در بوستان آموزش ترافیک برگزار نموده همچنین مصمم است زیرساخت های لازم برای وسایل حمل و نقل پاک را در مدارس مانند دوچرخه بند و پارکینگ دوچرخه افزایش دهد. شایان ذکراست در پایان این پیمایش و در مراسم اختتامیه از کلیه شرکت کنندگان با هدایایی به رسم یادبود حضور در برنامه تقدیر شد.

انتهای پیام/

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 55528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =