آخرین اقدامات حوزه خدمات شهری برای برگزاری سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

آخرین جلسه حوزه خدمات شهری جهت برگزاری سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، آخرین جلسه هماهنگی جهت برگزاری سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور جعفری مدیر کل امور خدمات شهری، عزتی دستیار ویژه معاونت خدمات شهری، تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی، مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی، رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان، بختیاری زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، عباس نژاد رئیس دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، یگان حفاظت شهرداری تهران و... برگزار شد.

در این جلسه جعفری مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات و عملکرد حوزه خدمات شهری در برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: با انجام برنامه ریزی های لازم و همچون سنوات گذشته شهرداری منطقه ۱(معین مجموعه جماران)، شهرداری منطقه ۲۰(معین حرم عبدالعظیم حسنی(ع)) تعیین شده اند که به انجام نگهداشت ویژه سطح منطقه خصوصاً معابر منتهی به حسینیه جماران و معابر منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و نیز فضاسازی شهری و انجام تبلیغات فرهنگی در سطح مناطق فوق می پردازند.

وی در ادامه افزود: شهرداری منطقه ۱۹ نیز آماده سازی مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام (ره)، آماده سازی پارکینگ های تعیین شده با همکاری سازمان مدیریت پسماند، شناسایی و رفع نقاط ناایمن با همکاری سازمان آتش نشانی و برنامه ریزی به منظور انجام عملیات پاکسازی معابر اصلی در روز مراسم را بر عهده دارند.

جعفری به پهنه بندی مناطق درگیر اشاره کرد و گفت: در پهنه بندی های تعیین شده مناطق ۴،۵،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۳،۱۴،۱۵،۱۶،۱۷،۱۸،۲۲ وظیفه آماده سازی فضای پهنه های تحویلی پیش از مراسم، استقرار عوامل کارگری به منظور پاکسازی پهنه ها در حین و پس از مراسم، برنامه ریزی به منظور استقرار تانکر آب در روز مراسم، برنامه ریزی برای استقرار کلیه ماشین آلات مورد استفاده در ساعت تعیین شده در پهنه ها با توجه به اعمال محدودیت های ترافیکی و ... را بر عهده دارند.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) را برشمرد و گفت: آماده سازی حرم مطهرحضرت امام خمینی (ره)   و محوطه بهشت زهرا(س) در کلیه موضوعات خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی، فضاسازی و انجام تبلیغات محیطی حرم مطهر و بهشت زهرا(س) با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، مرمت و آماده سازی سرویس های بهداشتی داخل و اطراف حرم مطهر و بهشت زهرا(س)، شناسایی و رفع نقاط ناایمن (با همکاری سازمان آتش نشانی)، نصب و راه اندازی مه پاش ها در مسیر زائرین، تامین یکصد عدد ویلچر جهت جابه جایی سالمندان و توانیابان، خدمات رسانی خودروهای شاتل برقی جهت جابه جایی سالمندان، توانیابان و...، نصب بنرهای هدایت مسیر جهت راهنمایی زائرین به منظور تسهیل دسترسی به محل پارکینگ ها با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ، انجام جداسازی پارکینگ ها بوسیله نیوجرسی با هماهنگی پلیس راهور، برنامه ریزی به منظور انجام عملیات پاکسازی معابر اصلی بهشت زهرا(س) قبل، حین و پس از مراسم و... از جمله وظایف این سازمان می باشد.

وی به وظایف سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: انجام عملیات پاکسازی و نظافت معابر اطراف صحن حرم قبل، حین و پس از مراسم، تامین مخازن زباله ۱۲۰۰ لیتری جهت جانمایی در محل های تعیین شده، همکاری با شهرداری منطقه ۱۹ در خصوص حمل نخاله و ضایعات و تامین ماشین آلات سنگین و تخصصی مورد نیاز، استقرار تانکرهای آب با ظرفیت حداقل ۱۲۰۰۰ لیتر به منظور تامین آب سرویس های بهداشتی در روز مراسم و... نیز توسط این سازمان انجام خواهد شد.

جعفری به اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران پرداخت و گفت: انجام تبلیغات محیطی و اکران های فرهنگی در سطح شهر تهران و نیز نقاط تعیین شده در اطراف حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، تامین و نصب تلویزیون های شهری برای پوشش زنده مراسم (با هماهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت)، ابلاغ طرح های فرهنگی مصوب به مناطق و سازمان بهشت زهرا(س) جهت اکران، تامین سرویس های بهداشتی پرتابل مورد نیاز ستاد مرکزی بزرگداشت، شهرداری منطقه ۱۹ و سازمان بهشت زهرا (س) و... نیز از جمله وظایف این سازمان محسوب می شود.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران به انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن در قبل و حین مراسم (با همکاری سازمان آتش نشانی، سازمان بهشت زهرا(س) و منطقه ۱۹ اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با استقرار نیروهای آتش نشانی و خودروهای سبک و سنگین در محل های تعیین شده در طول مراسم به خدمات رسانی خواهد پرداخت.

به گفته جعفری پشتیبانی از شهرداری منطقه ۱۹، سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز در خصوص موضوعات مرتبط با فضای سبز با سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران خواهد بود. همچنین نیروهای شرکت شهربان و حریم بان نیز به حفظ انضباط شهری با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری تهران و فراجا خواهد پرداخت و نیروهای خود را در محل های تعیین شده مستقر و یکصد نفر نیز به عنوان همراه زائر به سالمندان و توانیابان عزیز خدمات رسانی خواهند کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران حوزه خدمات شهری پس از ارائه برنامه ها و اقدامات پیش رو جهت برگزاری سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در خصوص موضوعاتی چون اکران های محیطی و نصب بنر در فضاهای شهری و محورهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، چگونگی نظافت و پاکسازی پهنه ها و محورهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) قبل، حین و پس از مراسم، تمهیدات ترافیکی مسیرهای منتهی به حرم مطهر، چگونگی استقرار نیروها و ماشین آلات سازمان آتش نشانی، چگونگی استقرار نیروهای شهربان و حریم بان در نقاط تعیین شده و خدمات رسانی یکصد نفر به عنوان همراه زائر، نصب بنرهای هدایت مسیر جهت راهنمایی زائرین به منظور تسهیل دسترسی به محل پارکینگ ها با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ، جانمایی مواکب پذیرایی و استفاده از مشارکت های مردمی، تشکیل ستاد گمشدگان، جانمایی سرویس های بهداشتی پرتابل و... بحث و تبادل نظر کردند.

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 55534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =