آموزش باغبانی به کودکان در مزرعه خانواده منطقه ۱۶

باغبانی فرصتی عالی است تا کودکان با گیاهان، حشرات و پدیده ‌های طبیعی مختلف آشنا شوند. این تجربه می ‌تواند علاوه بر افزایش دانش آن ها، عشق و احترام به محیط زیست را در آن ‌ها به وجود آورد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ، محمدامین سالاری پور شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق افزود: مزرعه خانواده برای کودکان فرصتی عالی است تا با اصول علم زیست ‌شناسی و فرآیندهای رشد گیاهان آشنا شوند. آن‌ ها می ‌توانند به‌طور مستقیم شاهد تغییرات فصلی، تأثیر نور و آب بر رشد گیاهان و رابطه میان گیاه و خاک باشند.


شهردار منطقه ۱۶ افرود: این فعالیت به کودکان فرصتی مناسب را می‌ دهد تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند، مهارت ‌های زندگی مهمی را تجربه کنند و از مزایای فیزیکی و روانی آن بهره‌ برداری کنند. نه تنها به کودکان کمک می‌کند تا از گذر زمان لذت ببرند، بلکه ایشان را به یک عشق به طبیعت معرفی می‌کند که می‌ تواند به سلامت و خوشبختی آن ها در طول عمر کمک کند.

وی ادامه داد: در راستای اشاعه فرهنگ باغبانی به همت مرکز تام در طرح مزرعه خانواده آموزش  کاشت گل و انواع سبزی جات و صیفی جات داده می شود ؛ تا بستری مناسب برای باغبانی علمی کودکان فراهم گردد به کمک این آموزش در کنار ایجاد حس بازی برای کودک بستر شکوفایی خلاقیت ، حس مسئولیت پذیری ایجاد می شود  و با چنین تفریحات سالمی کودکان را از بازی‌های ناسالمی نظیر بازی های رایانه ای و گوشی دور کرد.

انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 55633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =